خبرهای داغ:
کارگاه آموزشی تغذیه و کشاورزی ارگانیک ویژه کارکنان ناحیه مقاومت بسیج دهاقان و با سخنرانی دکتر رحمت ا... حیدر پور و در محل نمازخانه این ناحیه بسیج دهاقان با هدف آشنایی و شناخت با اصول صحیح تغذیه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۷۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، دکتر رحمت الله حیدرپور در این مراسم اظهار داشت: طبق آیه 114 سوره نحل خداوند متعال می فرماید: پس شما (مومنان) از آنچه خدا روزی حلال و طیب شما قرار داده تناول کنید و شکر نعمتش به جای آورید ، اگر حقیقتا خدا را می پرستید ، انسان می بایست به غذای خود بنگرد و اصول صحیح تغذیه را رعایت نموده و در تمام مراحل زندگی خود بکار ببندد.

وی با بیان این که غذا به مواد جامد و مایعی اطلاق می شود که بعداز مصرف: 1- حس گرسنگی را رفع می کند2- انرژی بدن را تامین می کند3- قادر به ترمیم بافت ها و تنظیم درجه حرارت بدن وفعل و انفعالات بیوشیمیایی می باشد 4- جهت رشد و نمو بکار می رود و موارد دیگر ، گفت : کلیه مواد مغذی از جمله (کربوهیدرات ها- چربی ها- پروتئین ها- ویتامین ها و مواد معدنی)  برای سلامت بدن لازم و ضروری است و هیچ ماده مغذی را نمی توان جانشین ماده مغذی دیگر کرد و بعلاوه هیچ ماده مغذی را نباید بیشتر یا کمتر از حد مجاز مصرف کرد و کم و زیاد کردن مواد مغذی فرد را با عوارض کمبود یا زیاد مصرف کردن آن ماده مغذی مواجه می سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها