امام‌جمعه اردکان:

ما تا پای جان در برابر آمریکا و استکبار جهانی می‌ایستیم و مقاومت کنیم

امام‌ جمعه اردکان با اشاره به مواضع قاطعانه مسئولان در برابر تهدیدات ترامپ گفت: امروز صدای ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا بلند است.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۳۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: اگر مردم اهمیت، پاداش و اجر اذان گفتن، حضور در صف اول نماز جماعت و رفتن به نماز جمعه را می‌دانستند برای آن باهم به رقابت می‌پرداختند و بر سر آن باهم می‌جنگیدند و از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.
وی با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت آیت‌الله طالقانی (ره) به بیان اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین اسلام پرداخت و افزود: مردم نباید به‌واسطه تبلیغات و دلایل واهی از حضور در نماز جمعه خودداری کنند و نباید به خاطر امور حاشیه‌ای نماز جمعه را ترک کرد.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: نماز جمعه یک عبادت باشکوهی است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن امر کرده است و اهل‌بیت نیز بر فضیلت آن تأکید زیادی کرده‌اند. گاهی بعضی از افراد مسائل دیگری مانند نرفتن مراجع تقلید به نماز جمعه را مطرح می‌کنند.
وی گفت: امروز جایگاه نماز جمعه به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب است. بعضی از افراد می‌گویند که برخی از مواضع امام‌جمعه مورد تأیید ما نیست لذا در نماز جمعه شرکت نمی‌کنیم این دلیلی برای عدم شرکت در نماز جمعه نیست. اگر این‌گونه باشد باید پای سخنرانی سخنرانان دیگر هم نروید.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: کسی که باایمان و باور در نماز جمعه شرکت می‌کند وقتی برمی‌گردد خداوند او را از گناه پاک‌کرده است. نماز جمعه متعلق به همه مردم است و متعلق به جناح خاصی نیست. اگر بخواهیم سیاست و جناح نماز جمعه را اعلام کنیم این است که جناح نماز جمعه جناح انقلاب، اسلام، قانون اساسی و ولایت‌فقیه است، زیرا از ارکان جمهوری اسلامی ایران است.
خطیب جمعه اردکان در ادامه با اشاره به مواضع اخیر آمریکا و پاسخ مسئولان کشورمان در این زمینه گفت: ترامپ در ادامه مواضع خصمانه و لجوجانه خود اعلام کرد که نفت ایران را تحریم می‌کند و اجازه صادرات آن را نمی‌دهد. رئیس‌جمهور ما در برابر این سخنان سخیف، مواضع روشن و محکمی گرفت و اعلام کرد که اگر نفت ایران صادر نشود نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نمی‌شود.
وی گفت: سردار سلیمانی در نامه‌ای از مواضع رئیس‌جمهور تشکر کردند. مقام معظم رهبری هم در دیدار اعضای هیئت دولت و هم در دیدار با سفرا و مسئولان وزارت خارجه از این مواضع انقلابی و مقتدرانه حمایت کردند و تأکید کردند که این موضع نظام جمهوری اسلامی و سیاست کشور ماست. مردم ما هم به خاطر این موضع محکم در برابر این دشمن بی‌ادب از رئیس‌جمهور تشکر کردند و ما هم از ایستادگی در برابر استکبار تشکر می‌کنیم.
حجت‌الاسلام شاکر خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور گفته است؛ امروز در برابر آمریکا با این جماعتی که سرکار آمده‌اند حرف زدن و مذاکره کردن به معنای تسلیم شدن و پایان دادن به دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب است و ما تسلیم نمی‌شویم و در برابر آدم زورگو و قلدر که اخلاق، ادب و سیاست ندارد و اهل دروغ نیرنگ است تا پای جان می‌ایستیم.
وی اظهار داشت: در اینجا نتیجه می‌گیریم که دشمن شکست‌خورده است، زیرا می‌خواست که جامعه ما را دوقطبی کند هم مسئولان ما و هم مردم ما را. از مردم و مسئولان ما یک‌صدا بلند شد و آن‌هم صدای ایستادگی در برابر آمریکا و حربه‌ها و نیرنگ‌های اوست. مسئولان آمریکا ازجمله رئیس‌جمهور قلدر و بی‌ادب آن‌ها و همچنین وزیر خارجه آمریکا که به کشور ما توهین می‌کند می‌خواستند که کشور ما به دو قطب تبدیل کنند، اما با موضع‌گیری مسئولان و مردم ما به نتیجه‌ای نرسیدند. ما ضمن حمایت از مواضع مسئولان کشورمان اعلام می‌کنیم که تا پای جان آماده هستیم در برابر آمریکا و استکبار جهانی بایستیم و مقاومت کنیم.
امام‌جمعه اردکان در پایان با اشاره به هفته ملی مهارت و روز کارآفرینی، افزود: در کنار آموزش و درس خواندن باید آشنایی با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در میان جوانان و دانش آموزان به یک فرهنگ تبدیل شود تا تخصص‌های لازم را کسب کنند. متأسفانه گاهی با نسلی روبرو هستیم که مدرک تحصیلی دارند، اما هیچ کاری بلد نیستند این آفت بزرگی است.
گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی و علامه شیخ فضل‌الله نوری از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
ارسال نظرات