پدیداری ماه گرفتگی بزرگ چند ساعته با چشم غیر مسلح در آسمان مازندران / نماز آیات در حین ماه گرفتگی واجب و بعد از آن قضا بجا آورده شود

با پدیدار شدن ماه گرفتگی چند ساعته و بزرگ سالهای اخیر و چند ده سال آینده در جهان، ایران و آسمان مازندران، یکی از شگفت آور ترین رویداد سماوی باعث شد تا اکثر علاقمندان به این پدیده بتوانند شبی جالب را سپری کرده و با چشم غیر مسلح این وقایع را دیده و از آن لذت برده و پی به عظمت الهی ببرند.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۷۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با پدیدار شدن ماه گرفتگی چند ساعته و بزرگ سالهای اخیر و چند ده سال آینده در جهان، ایران و آسمان مازندران، یکی از شگفت آور ترین رویداد سماوی باعث شد تا اکثر علاقمندان به این پدیده بتوانند شبی جالب را سپری کرده و با چشم غیر مسلح این وقایع را دیده و از آن لذت برده و پی به عظمت الهی ببرند.

این اتفاق نادر که حدودا  از ساعت 20 و 45 دقیقه  شب جمعه پنجم مرداد97 در آسمان مازندران با چشمان غیر مسلح مشاهده شد و تا یک دقایقی قبل از اذان صبح شنبه ششم مرداد ادامه یافت، از عجائب خلقت الهی بود که هر مومنی را در تفکر عظمت خدا فرو برد.

این آیه الهی که شب گذشته برای جهانیان وارد شد، بر اساس تعالیم دینی ما مسلمانان باید مورد سجده و شکر گذاری قرار گرفته و از همین سبب نماز آیات بر هر مسلمانی واجب گردیده است.

 بر طبق روایات، آمده است ادای نماز آیات از زمان آغاز پدیده ها _که شب گذشته ماه گرفتگی بوده_ تا تکمیل یا پایان آن برای مسلمانان واجب می باشد و  اگر بنا به دلایلی کسی نتواند آنرا ادا نماید باید حتما قضائش رابجا آورد.

 در دستورات دینی آمده است، هر فرد مکلف و مسلمان که این پدیده ها را مشاهده یا درک کرده و یا از طرق مختلف شنیده باید نماز آیات بجا آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها