رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان داشت: مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی در میان دانشجویان را بسیار مهم می‌دانند
کد خبر: ۹۰۴۰۲۵۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمد محمدیان شب گذشته در آیین افتتاحیه سومین دوره طرح ولایت مردمی کشور که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن اعلام سلام مقام معظم رهبری به‌دانشجویان؛ گفت: مقام معظم رهبری طرح ولایت را طرح بسیار ارزشمندی می‌دانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نهال طرح ولایت امروز به‌شجره طیبه این طرح تبدیل شده؛ ادامه داد: این طرح در دهه ۷۰ با جمع کوچکی شروع شد و هر چه‌جلوتر رفت، باشکوه‌تر، بالنده‌تر و موثرتر شد.

وی اضافه کرد: امروز طرح ولایت به‌جایی رسیده که جایگاه اصلی خودش را پیدا کرده است، به‌طوری که به‌صورت مردمی اجرا می‌شود.

محمدیان حضور در این طرح را یک توفیق دانست و متذکر شد: قطعاً حضور در این طرح در کنار حرم مطهر امام رضا (ع)، نقطه عطفی در طول عمر یک جوان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: چنین موقعیتی که هم در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) باشید و هم از مباحث ناب بهره ببرید، در جای دیگری پیدا نمی‌کنید.

وی با اشاره به‌اینکه مدیریت خدا، مدیریت ولایی همراه با ولایتی بوده که خروج انسان از ظلمات به‌سمت نور است؛ یادآور شد: خدا نور است و ما را به‌سمت خودش فرا می‌خواند، به‌طوری که پروردگار در قرآن کریم می‌فرماید، این نور را به‌هر کسی که بخواهد، می‌دهد.

محمدیان با اشاره به‌اینکه حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از مصادیقی است که در آنجا نور خدا وجود دارد؛ اظهار کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به‌آموزش‌هایی که در این طرح اجرا می‌شود، دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آشنایی با معارف و مباحث اسلامی را سبب افزایش مسوولیت دانشجویان دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری به یادگیری مضامینی در این طرح که تبدیل به عمل شود، تاکید داشتند.

وی نکته دیگری که بار‌ها مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند را پرداختن به‌بحث‌های معنوی در کنار بحث‌های معرفتی در طرح ولایت برشمرد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی در میان دانشجویان را بسیار مهم می‌دانند، این یک شعار سیاسی نیست، بلکه بحث معرفتی است، همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید، گام قبل از ایمان به‌خدا، کفر به‌طاغوت است.

محمدیان با بیان اینکه حرمت مومن از کعبه بالاتر است؛ ادامه داد: عده‌ای با خدا عناد ندارند، اما ضعف اعتقادی دارند، باید با مهربانی فکر آن‌ها را باز کنیم، همچنین، یکی از خروجی‌های طرح ولایت باید این باشد که دانشجویان در دانشگاه‌های خود، حلقه‌های معرفتی ایجاد کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها متذکر شد: عده‌ای می‌گویند، با دنیا باید تعامل کرد، این در حالی است که ما نه‌تنهامخالف با تعامل با دنیا نیستیم، بلکه بیشترین تعامل را با دنیا داریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای قطب‌نمای دلشان قسمت آمریکا و اروپا است؛ اظهار کرد: آن‌ها می‌گویند، تنش زایی نکنید، این در حالی است که همه تنش‌ها را آمریکا ایجاد می‌کند.

محمدیان گفت: برخی سازش با آمریکا را کدخدا یک دنیا می‌دانند که باید با آن کنار آمد، آقایانی که ما را دعوت به‌سازش می‌کردند و می‌گفتند، باید هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد، هم چرخ اقتصاد، دیدند که هیچ کدام نچرخید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هرجا مقاومت کردیم، سربلند بودیم، هر جا کوتاه آمدیم، دشمن جریح‌تر شد؛ متذکر شد: می‌گویند، منطقه به‌ما چه‌ربطی دارد؟ ما داخل کشور مشکلات خودمان را حل کنیم! عراق و یمن به‌ما ربطی ندارد، این‌ها فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند آمریکا را راضی کنند؟ آمریکا دست از سرما بر می‌دارد؟!

وی ایستادگی و مقاومت را دلیل تعالی و بقای ۴۰ انقلاب دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند تا روحیه مقاومت و ایستادگی را در جوانان ما بشکنند.

محمدیان روحیه مقاومت را عامل حیات، هویت و بقای ایران دانست و افزود: تجربه ۵۰ سال اخیر در دنیا نشان می‌دهد، هر فردی در مقابل آمریکا کوتاه آمد، ذلیل شد و همه چیزش را از دست داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: روحیه انقلابی یعنی به‌درستی و بابصیرت جبهه خودی را از غیرخودی جریان نفاق را از غیر نفاق و سازش را از مقاومت به‌درستی تشخیص دهیم.

وی متذکر شد: خداوند فرمود:، هر کسی برای حفظ دین خدا ایستادگی و مقاومت کند، او را یاری می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها