کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کار دیگری که دولت باید انجام دهد، اقدامات مربوط به رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و نیز زدودن مقررات اضافی و دست و پاگیر از پیش پای تولیدکنندگان است.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۱۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

حمیدرضا اسلامی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، به مسئولیت سنگین دولت در قبال کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: مسئولین در ابتدا باید حمایت‌های تسهیلاتی از تولیدکنندگان داشته باشند، البته تولیدکننده نیز باید برای بهره مندی از این حمایت ها، سطح کیفی خود را به جایگاه مشخصی برساند.

وی بیان کرد: کار دیگری که دولت باید انجام دهد، اقدامات مربوط به رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و نیز زدودن مقررات اضافی و دست و پاگیر از پیش پای تولیدکنندگان است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وفور کالای قاچاق در بازارها اجازه خودنمایی به تولیدکننده ایرانی را نمی دهد افزود: امروز یکی از معضلات بزرگ تولیدکنندگان، فراوانی کالای قاچاق بخصوص در بازار البسه و کفش است که در نهایت خریدار را به سمت خود جذب می کند.

وی تأکید کرد: قطعا مبارزه واقعی و عزم جدی برای از بین بردن کالای قاچاق می تواند این مانع بزرگ را از پیش روی راه توسعه تولید ملی بردارد، به شرط آنکه نهادهای مسئول واقعا پای کار باشند.

ارسال نظرات