مسئول کانون کارگری استان البرز در گفتگو با «بسیج»:
اصلانی گفت: سال ۹۶ با حداکثر تورم موجود مصوب شد تا شاهد افزایش ۱۹ و نیم تا ۲۰ درصد دستمزد و حقوق کارگران باشیم. اما پس از تصویب این قانون در ماه‌های ابتدایی سال 97 شاهد افزایش نرخ تورم بودیم.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۰۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

 اصلانی، مسئول کانون کارگری استان البرز و عضو شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به اوضاع تلاطم بازار ارز و طلا و تاثیرات آن در وضعیت معیشتی و حقوق و درآمد کارگران کشور و همچنین کم ارزش شدن حداقل دستمزد کارگران با توجه به رکود بی سابقه به وجود آمده در اقتصاد کشور گفت: یکی از راههای وصول تورم از طریق قانون ۴۱ کار انجام گرفت طبق این قانون که دارای دو تبصره است که به سبد کالای یک خانواده ۴ نفره و بعلاوه تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود  اشاره دارد.

وی افزود: بر همین اساس در ماه پایانی سال ۹۶  با حداکثر تورم موجود مصوب شد تا شاهد افزایش ۱۹ و نیم تا ۲۰ درصد دستمزد و حقوق کارگران باشیم. اما پس از تصویب این قانون و آغاز سال ۹۷ در ماههای ابتدایی این سال شاهد افزایش نرخ تورم بودیم.

مسئول کانون کارگری استان البرز عنوان کرد:  با توجه به وضعیت نابسامان سه ماهه ابتدایی سال ۹۷  و افزایش قیمت غیر قابل تصور ارز و طلا و همچنین گرانی در بهای بسیاری از کالاهای اساسی کشور همچون مواد شوینده مواد لبنیاتی  به وجود آمد شاهد کم ارزش شدن دستمزدها و حقوق کارگران نسبت به آنچه که در اسفندماه سال گذشته مصوب شد بودیم.

ارسال نظرات