رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز از اعلام فراخوان اولین جشنواه منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق یادواره امیرالکتاب با حضور هنرمندان ۶ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۷۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیوا حاجی محمدی اظهار کرد: انجمن خوشنویسان شعبه سقز و انجمن هنر‌های تجسمی با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اومین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی را با حضور هنرمندان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همدان برگزار می‌کند.

حاجی محمدی، گرامی داشت خوشنویسان مطرح استان و معرفی خوشنویسان مستعد جوان و نوجوان را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی همزمان با آخرین روز‌های مهر سال جاری برگزار می‌شود.

وی ترویج هنر والای خوشنویسی و فرهنگ اصیل ایرانی، پاسداشت میراث فرهنگی و معرفی و تیین شخصیت و جایگاه هنری امیر الکتاب، ارج نهادن و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری، و توجه به خلاقیت در هنر خوشنویسی، تقویت و ترویج روحیه مشارکت و هم‌اندیشی هنرمندان غرب کشور و ایجاد فضایی برای آشنایی و تبادل تجربیات هنری معاصر را از جمله اهداف این جشنواره منطقه‌ای برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز به گرایشات این جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش سنتی شامل نستعلیق و شکسته نستعلیق و گرایش‌های نوین شامل روش و شیوه خلق اثر به صورت آزاد از بخش‌های این جشنواره منطقه‌ای است.

وی بخش جنبی جشنواره را متشکل از نمایشگاه آثار امیر الکتاب و تعدادی از اساتید استان اعلام کرد و افزود: به کلیه هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه می‌یابد گواهی شرکت و هدیه فرهنگی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره بیان کرد: هر هنرمند مجاز است در هر رشته حداکثر با ۳ اثر شرکت کند و آثاری که تصویرشان در مرحله اولیه انتخاب می‌شود به نمایشگاه و داوری نهایی راه می‌یابد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: به منظور ارزیابی و بررسی اولیه آثار، شرکت کنندگان می‌بایست ضمن ثبت نام، تصویر آثار خود را به آدرس اینترنتی amiralkottab.gmail.com ارسال کنند. حاجی محمدی، همچنین گفت: تاریخ آفرینش آثار می‌بایست در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ بوده و آثار نباید درهیچ جشنواره دیگری شرکت داده شده باشد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را پنجم شهریور سال جاری اعلام و خاطر نشان کرد: آخرین مهلت تحویل آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری و نمایشگاه پنج مهر اعلا شده است و آیین اختتامیه این جشنواره نیز ۲۷ مهر امسال پیش بینی شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات