مدیر عامل انجمن صرع ایران با تاکید بر ارتقای آگاهی نسبت به بیماری صرع گفت: دارو درمانی تنها راه، برای درمان کامل این بیماری نیست.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۸۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر داریوش نسبى طهرانى در سى و سومین همایش انجمن صرع ایران اظهار کرد: این همایش‌ها از سال ٧٤ پایه گذارى شد و جزو افتخارات انجمن صرع به شمار می رود؛ چرا که به ارتقای سطح آگاهی مردم درباره این بیماری کمک می کند.

نسبى طهرانى بیان کرد: صرع بیمارى نیست که  صرفا با دارو و نسخه پیچى بتوان آن را به طور کامل درمان کرد بلکه صرع اختلالی  است که تمام زندگى فرد را تحت تاثیر قرار مى‌دهد؛ استرس، اضطراب، شرایط تحصیلی، شغل، خواب، خوراک، اطرافیان فرد و مواردی دیگر از این قببیل  مجموعه نکاتى هستند که تمام زندگى فرد را درگیر مى‌کند.

وى ادامه داد: بالا بردن آگاهى نقش ویژه اى در درمان دارد و  لازم است نکات زیادى را یاد بگیریم تا بتوانیم بهتر با این بیمارى مبارزه کنیم زیرا صرع درست است که یک بیمارى مزمن است، اما مى‌توان این بیمارى را با دارو آن را کنترل کرد، باید بدانیم صرع به جز تشنج علائم دیگرى دارد که هر شخصى باید این علائم را بشناسد و به موقع درمان  کند.

مدیر عامل انجمن صرع افزود: گاهى این بیمارى زنگ خطری دارد و گاهی اینطور نیست؛ هرچند این زنگ خطر نه تنها در بیمارى صرع بلکه در سایر بیمارىها هم وجود دارد و باید دانست این بیمارى را باید به موقع تشخیص داد و کنترل کرد.

وی بیان کرد:  آموزش عمومى یکی از اصلى‌ترین کارهایى است که باید انجام شود تا اطلاعات مردم در خصوص بیمارى‌ها افزایش یابد.

نسبى طهرانى تشریح کرد: انجمن صرع تلاش کرده است که در طول سالها فضاى فرهنگى جامعه را در خصوص بیمارى بالا ببرد تا بتوان آن را بهتر کنترل کرد؛ بیماران صرع نیاز به کمک بیشترى دارند که با کنترل بیمارى آنها می‌توانند نقش مفیدى در جامعه داشته باشند.

وى بیان کرد: متاسفانه هنوز بخش عمده اى از جامعه از آگاهى‌ها محروم هستند و دچار خرافات و عقاید خاصى شدند؛ باید تلاشها بیشتر شود تا بتوان بیمارى را کاهش و این اختلال را بهتر کنترل کرد.

مدیر عامل انجمن صرع خاطرنشان کرد: بیمارى صرع ممکن است از نوزادى تا بزرگسالى زندگى فرد و موقعیت‌هاى اجتماعى او را تحت تاثیر قرار داد؛ بیماران باید همیشه داروهاى خود را همراه داشته باشند تا در مواقع ضرورى دچار مشکل نشوند، از جمله در طول سفر که ممکن است داروهاى خاص را نتوان پیدا کرد.

ارسال نظرات