خبرگزاری بسیج: عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش و پردیس گفت: شهرری از نظر تاریخی، مذهبی و فرهنگی و استعدادهای گردشگری شهری منحصر به فرد در کشور است اما با وجود این ظرفیت ها مظلوم واقع شده است.
کد خبر: ۹۰۳۹۸۱۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسن خلیل آبادی، صبح امروز در آئین افتتاح ساختمان دهیاری روستای عماد آور و ساختمان جدید دهیاری اسلام آباد سیمان تهران گفت: با توجه به قانون اساسی شهرری تنها شهری است که از لحاظ داشتن شورای شهر ومحروم است.

وی با اشاره به گذران 6 دهه از عمر خود در شهرستان ری، اظهار داشت: روستای عماد آور روزگاری یک روستای قدیمی گل و گلستان و مرکز گردشگری بوده اما برادر خواندگی ما با تهران این مصیبت را بر ما وارد کرده است. عمادآور روزگاری قنات پر آبی داشته اما امروز حقابه کشاورزی شهرری از بین رفته و زمین های کشاورزی ما تبدیل به بارانداز و انبار شده است.

 

وی با اشاره به وجود تصفیه خانه فاضلاب در شهرری اذعان کرد: متاسفانه علی رغم آلودگی هایی که بر این منطقه تحمیل می شود، حتی یک قطره از آب تسفیه شده سهم مردم شهرری نیست و آب تصفیه شده به ورامین می رود و استفاده کشاورزان این منطقه از  فاضلاب، مزارع را دچار آسیب کرده است.

وی گفت شهرری شورای شهر مستقل ندارد، شهرداری مستقل ندارد و برای کوچکترین تلاش برای توسعه حوزه شهری و حتی روستاها متاثر از تصمیمات تهران هستیم و این جفا و ظلم به یک شهر تاریخی با قدمت بیش از 8000 سال است. وی ادامه داد: روزی دو بار از محله چشمه علی بازدید می کنم اما برخلاف چشمه های جوشان سالهای گذشته امروز دو اینچ هم آب وارد آن نمی شود و خسارتی که شرکت مترو به این منطقه وارد کرده است به علت نبود مطالعات و بررسی های کارشناسی بوده و شرکت مترو باعث تخریب و خشک شدن تمام سرچشمه های چشمه علی و نیز خشک شدن چند قنات تهران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهرری بیش از 4 دهه قبل دارای دو نماینده در مجلس بوده اما امروز یک شهرستان بدون هویت شده و به رغم اینکه دارای فرمانداری ویژه و معاون استاندار تهران هست اما این عناوین با وضعیت موجود در تناقض است.

 

ارسال نظرات