خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: همایش ملی بزرگداشت شهید «مرتضی جاویدی» از شهدای شاخص راهیان نور سال ۹۷ کشور در سالروز شهادت این شهید برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۴۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سومین جلسه ستاد بزرگداشت شهید «مرتضی جاویدی» از شهدای شاخص استان فارس و راهیان نور سال ۹۷ با حضور نماینده سازمان ها و ادارات استان از جمله صدا و سیمای مرکز فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، فرمانداری شهرستان فسا، شهرداری شیراز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، سازمان تبلیغات اسلامی فارس، سپاه، ارتش، تیپ المهدی(عج) جهرم، هم رزمان شهید، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهید در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.

نمایندگان سازمان ها و ادارات به ارائه نظرات و پیشنهادها در جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن بزرگداشت شهید «جاویدی» و ارائه برنامه و اجرای آن در طول سال ۹۷ پرداختند.

در این جلسه سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه استان از نظر یگان های نظامی و رزم در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیل داشته است، گفت: شهید «جاویدی» فرمانده گردان فجر از لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس بود که در عملیات والفجر۲ با مدیریت، شجاعت و مقاومت توانست نامی نیک از خود بر جای بگذارد و درخواست فرماندهان ارشد خود جهت عقب نشینی را نپذیرفت و با حرکت جهادی خود که بیان کرد؛ ما نمی گذاریم جریان تنگه احد یک بار دیگر در اسلام تکرار شود، به جامعه بشریت درس شجاعت و مدیریت در بحران را داد.

گرامی در ادامه اظهار داشت: تدوین و نهادینه سازی رفتار و مدیریت افرادی چون شهید «جاویدی» و اعتقاد او  به دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی که ملاک اصلی جنگ بود، کاملا روشن است و در روزگاری که جنگ، جنگ ارزش هاست ما باید در جهت حفظ و نشر چنین ارزش هایی گام اساسی برداریم و در همه سطوح مدیریتی از اسطوره هایی همچون شهید «جاویدی» الگو بگیریم و مدیریت و شجاعت او را در همه سطوح جامعه بخصوص در بین نسل جوان نهادینه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در ادامه تصریح کرد: ستاد بزرگداشت شهید «جاویدی» که با حضور نمایندگان سازمان ها و ادارات به میزبانی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تشکیل شده، برنامه های ویژه و شایسته­ای در حوزه فرهنگ و رسانه در جهت پاسداشت رشادت های شهید «مرتضی جاویدی» شهید شاخص راهیان نور سال ۹۷ و تبین آن ها به یک ارزش تدارک دیده است، که از جمله آنها می توان به ساخت مستندی از شهید جاویدی با همکاری صدا و سیما و برپایی همایش ملی در سالروز شهادت شهید جاویدی در بهمن ماه اشاره کرد.

خاطر نشان می گردد: در این جلسه خانواده و همرزمان شهید جاویدی به ارائه خاطراتی از شهید پرداختند و تمام ادارات و سازمان ها ظرفیت ها و آمادگی خود را برای هر چه باشکوه تر معرفی شدن شهید شاخص امسال اعلام کردند.

شهید «مرتضی جاویدی» سرانجام پس از مبارزات و مجاهدات خستگی ناپذیر در هفتم بهمن ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ پس از روزها تلاش و جهاد به آرزوی همیشگی خود رسید و به یاران شهیدش پیوست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها