خبرهای داغ:
مدیر جهادکشاورزی میاندوآب خبر داد

پیش بینی تولید 100 هزارتن گندم و جو در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پیش بینی تولید 100 هزار تن تولید غلات در مزارع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۴۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

 علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی با اشاره به برداشت گندم و جو از مزارع شهرستان میاندوآب، گفت: امسال با توجه به بارش ها و نزولات آسمانی، پیش بینی تولید حدود ۱۰۰هزار تن غلات را در سطح شهرستان داشته باشیم.

این مسئول اظهار کرد: امسال بیش از ۲۷هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان زیر کشت گندم به صورت آبی و دیم و بیش از پنج هزار هکتار نیز زیر کشت جو به صورت آبی و دیم رفته است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت در شهرستان، پیش بینی می کنیم امسال ۸۰ هزار تن گندم و ۱۵ هزار تن تولید جو را در مزارع شهرستان شاهد باشیم.

دیانتی با بیان اینکه میاندوآب مقام دوم استانی را در تولید گندم دارد، تصریح کرد: در کنار گندم و جو، با مساعدت و همکاری کشاورزان زحمتکش و به همت کارشناسان این مدیریت، ۲۷۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه اقتصاد نیمی از مردم میاندوآب، وابسته به کشاورزی است، تصریح کرد: امسال نیز در بخش غلات، پنج مرکز خرید آماده مصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۵۲ تن کلزا و ۲۱ هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاوران منطقه میاندوآب در این شهرستان خریداری شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات