حجت الاسلام پوراکبر با بیان آیه “کلکم راع و کلکم مسئول” اظهار داشت: همه ی ما مسئولیم و یکی از این مسئوهای ویژه متوجه ائمه جمعه است این که مقام معظم رهبری می فرماید نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی یک شهر است به این معنا است که امام جمعه بایدپشتیبان و دلسوز تمام مجموعه هایی باشد که کار دینی وفرهنگی و تربیتی را در جامعه انجام می دهند.
کد خبر: ۹۰۳۹۶۹۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور همزمان با میلاد امام رضا (ع) در تنکابن  با حضور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان در مصلی شهید بهشتی این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام پور اکبر امام جمعه تنکابن در این همایش ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: یکی از مسائل مهم در نماز جمعه ها ترویج فضای معنویت در جامعه است که باید با حضور در نماز جمعه ها این نابسامانی های جامعه را با تقویت معنویت ازبین برود.

وی درادامه افزود:همه انقلاب هایی که در جهان اتفاق افتاده با شکست مواجهه شده اند که منشا آنها نا آگاهی است که در دوران ما هم زیاد اتفاق افتاده است ولی کشور ما با رهنمود های مقام معظم رهبری در همه جنبه ها موفق و سربلند است.

امام جمعه شهرستان تنکابن هم چنین تصریح کرد:حاکمیت بایدنقش برجسته ای در تربیت جامعه انجام دهد اگر به هر دلیلی حاکمیت نتوانست نقش خود را ایفا کند این وظیفه احاد مردم و نخبگان جامعه است که به صورت خود جوش و تحت یک کار فرهنگی قانونمند و منضبط این اهداف را دنبال کنند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان آیه ی “کلکم راع و کلکم مسئول” اظهار داشت: همه ی ما مسئولیم و یکی از این مسئوهای ویژه متوجه ائمه جمعه است این که مقام معظم رهبری می فرماید نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی یک شهر است به این معنا است که امام جمعه بایدپشتیبان و دلسوز تمام مجموعه هایی باشد که کار دینی وفرهنگی و تربیتی را در جامعه انجام می دهند.

پوراکبر گفت:نقشی که ائمه جمعه می تواند در بسط و گسترش حوزه های دینی در پشتیبانی در هیئات مذهبی در ارتباط جوانان دانشجویان و دانش اموزان داشته باشد بی بدیل و بی نظیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به تمام کسانی که می خواهند دراین حوزه کار کنند بگوییم ائمه جمعه همه و همه پشتیبان کارهای فرهنگی قانونمند و خودجوش هستند، کارهایی که می تواند در جامعه اثر گذار باشد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها