خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را یک آزمون و امتحان الهی برای همه مدیران نظام در تمام رده‌ها و نهایتاً ملت ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که خروجی این آزمون به جا آوردن عملی شکر الهی باشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۵۴۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی كشور در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در استانداری فارس برگزار شد اظهار داشت: نگاه ما به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به‌هیچ عنوان نگاه سنواتی دهه فجر نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شیوه برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ستادهای آن‌ متفاوت از مابقی ایام‌الله‌های سال است، گفت: پس نگاه ما در ستادها نباید دهه فجری باشد، گرچه بخشی از فعالیت‌ها در ادامه منتج به دهه فجر خواهد بود.

لطفی، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را یک آزمون و امتحان الهی برای همه مدیران نظام در تمام رده‌ها و نهایتاً ملت ایران برشمرد و ابراز امیدواری كرد كه خروجی این آزمون به جا آوردن عملی شكر الهی باشد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در راستای دفاع از نظامی که نه یک فرد معمولی بلكه شخصیتی چون امام با همه آشنایی با فقه و فقهات و امامی که درآخرین لحظات پایانی عمرش هم با نماز بود، می‌فرماید حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و از نماز هم واجب‌تر است، تأکید کرد: باید پای كار باشیم و لازم است كه ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با این نگاه ببینیم نه به عنوان یك كار تشریفاتی، جشن و جشنواره‌ای و این نكته‌ای كه تمام فعالان حاضر در سنگر دفاع مقدس باید بدان توجه كنند.

وی با خاطرنشان کردن اینکه تشخیص توطئه معاندترین معاند نظام آمریکای جهانخوار یكی از موارد مهمی است كه باید به آن توجه داشته باشیم؛ تصریح کرد: آنان توطئه‌های خود را علیه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از دو سه سال قبل آغاز كرده‌اند و به خودشان وعده داده‌اند که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نخواهیم دید؛ اما ما مانند دفاع مقدس اثبات می‌کنیم كه پای این انقلاب هستیم و با قوت چهلمین سالگرد آن را برگزار خواهیم کرد لذا باید نسبت به سال‌های قبل فراگیرتر باشد زیرا کینه دشمن فراگیرتر است.

لطفی به فتنه دی‌ماه سال گذشته اشاره كرد و گفت: دشمن در توطئه‌های خود با سیاه‌نمایی و زیر سئوال بردن باورهای مردم و اركان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه سعی بر آن داشت تا این نظام را از پا درآورد و ما در چنین وضعیتی می‌خواهیم بصیرت‌افزایی داشته باشیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تأکید کرد: همه اركان نظام باید ید واحده باشند و متحد، همدل و صمیمی و با یک هم‌افزایی بتوانیم در این آزمون الهی ادای دینی داشته باشیم لذا از ابتدا ساختار را این‌گونه تعریف كردیم.

وی گفت: این یكی از نكاتی است كه با همه ملاحظات كه هم جایگاه‌ها و هم مردمی بودن لحاظ شود، باید رعایت شود و در نهایت جمع‌بندی شد ما در مراکز استان‌ها و حتی شهرستان‌ها، محور را نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها قرار دادیم و از آنان خواهش كردیم که عهده‌دار این رسالت شوند و از قوانین موجود هم الگو گرفتیم مانند قوانین شورای فرهنگ عمومی، ستاد امر به معروف و جایگاه دیگری نرفتیم و حتی استانداران و مسئولان دیگر هم می‌توانند در این جلسات شركت كنند و شأن جایگاه آنان هم رعایت می‌شود.

لطفی افزود: در ذیل تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارائه کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی به عنوان یک نیاز ضروری احصا و پاسخ به شبهات مطرح در جامعه، قرار دارد البته منظور هم پاسخ به شبهات ذهن جوانان است و هم القائات دشمن.

وی با تأكید بر اینكه باید كارنامه،‌ دستاورد و پاسخ به شبهات ما دارای سه ویژگی، مستدل، منطقی و باورپذیر باشند تا مخاطبان ما آن را بپذیرند، گفت:‌ این فعالیتی که می‌خواهیم انجام دهیم در قالب یک هفته و ۱۰ روز نبینیم بلكه در طول سال باید به آن بپردازیم لذا گفتیم از فجر ۹۶ تا فجر ۹۷ را به عنوان چهلمین سالگرد تعریف می‌کنیم و این بخشی از کار است که در تبیین و ارائه کارکردها باید داشته باشیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی كشور همچنین استفاده از ابزار هنر برای ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر در این عرصه را مورد تأكید قرار دارد تا بتوانیم دین خود را به انقلاب اسلامی ادا كنیم.

وی در پایان به آرم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی كه در انتهای این مراسم نیز رونمایی شد، اشاره كرد و گفت: در این آرم گفته‌ایم افتخار به گذشته امید به آینده لذا باید بنا به دلایل عدیده، باورمان شود که چهل سال عمر انقلاب اسلامی، مایه افتخار است و دستمان پر است و این سیاه نمایی‌ها وارد نیست و می‌توانیم به جامعه اثبات كنیم كه چهل سال ما افتخارآمیز است و ان‌شاءالله كه تبدیل به امید به آینده شود و اگر چنین شود زمینه حضور بیشتر مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها