در جلسه ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی گیلان نماینده ولی‌فقیه در گیلان از تفکر بسیجی استاندار گیلان تشکر و استاندار نیز بر مردمی برگزار شدن یادواره شهدای روحانی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۷۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان گیلان حضور مسئولان در کنار مردم را یکی از جلوه‌های نظام جمهوری اسلامی و مایه آرامش برای آنان دانست و اظهار کرد: هم‌دلی و تعامل مسئولان و مردم گیلان بسیار حائز اهمیت است و این روحیه در بین مسئولان گیلانی دیده می‌شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه استاندار گیلان تفکر بسیجی دارد گفت: فکر وسیع استاندار گیلان در بخش‌های مختلف همچون افراد اوایل انقلاب است.

وی بر ضرورت توجه به حفظ یاد و نام شهدا و تکریم آنان در جامعه تاکید کرد و گفت: در برگزاری مراسم‌ یادواره‌های شهدا باید از هرگونه هزینه‌های اضافی پرهیز شود اما این نوع صرفه‌جویی‌ها نباید از ارزش یادواره‌ها بکاهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت بالای وصیت‌نامه‌های شهدا و لزوم ترویج سیره عملی آن‌ها در بطن جامعه خاطرنشان کرد: زندگی‌نامه شهدا باید به‌صورت مختصر تدوین شود تا علاوه بر بهره‌برداری بهینه توسط مردم باعث کاهش هزینه‌ها شود.

فلاحتی برگزاری تجمیعی یادواره‌های شهدا را یک امر بدیهی دانست و گفت: بهتر است در حاشیه برگزاری کنگره شهدای روحانی از رزمندگان، جانبازان و آزادگان قدردانی و از زحماتشان تقدیر شود.

وی با تقدیر از مسئولان گیلانی به‌منظور سرکشی از خانواده‌های شهدا و لزوم نهادینه کردن این فرهنگ در استان تصریح کرد: فارغ از هرگونه توجه به گرایش‌های سیاسی و در نظر گرفتن تعصبات حزبی و جناحی باید از خانواده‌های شهدا سرکشی کرد و نسبت به حل مشکلات و امورشان اهتمام ویژه داشت.

یادواره‌های شهدا باید مردمی باشد

استاندار گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حفظ شأن و منزلت یادواره‌های شهدا اظهار کرد: افزایش تعداد برگزاری یادواره‌های شهدا نباید به شکوه و عظمت این مراسم‌ها لطمه وارد کند.

مصطفی سالاری با تاکید بر اینکه یادواره‌های شهدا باید مردمی برگزار شود افزود: مردمی بودن یادواره شهدای روحانی گیلان در سال گذشته بسیار حائز اهمیت بود و باید این نوع فرهنگ در گیلان نهادینه و ترویج شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه گیلان ۱۵۲ شهید روحانی دارد اظهار کرد از مجموع ۱۵۲ شهید روحانی به ۱۰۸ شهید پرونده‌شان تکمیل‌شده و دارای اطلاعات کامل هویتی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری با اشاره به عملکرد حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور شهدای روحانی استان افزود: تاکنون 90 مصاحبه با خانواده‌های معظم شهدا از مجموع شهدای روحانی گیلان انجام‌شده است‌.

وی با اشاره به حضور روحانیون و طلاب در دفاع از حریم اهل‌بیت سلام‌الله علیها گفت: در دوران دفاع از حریم اهل‌بیت سلام‌الله علیها ۱۷ تن از علما و روحانیون استان گیلان به سوریه اعزام‌شده‌اند.

به گزارش بسیج، ۱۱ آذرماه سال جاری هم‌زمان با سالروز شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی، یادواره شهدای روحانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات