خبرهای داغ:
دکتر سیاهکالی مرادی گفت: سلامتی یکی از بزرگترین موهبت الهی است که خداوند متعال به همه ما انسانها عطا کرده است که گاه به علت سهل انگاری و غفلت ما به خطر می افتد .
کد خبر: ۹۰۳۹۲۷۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر سیاهکالی مرادی متخصص و روانپزشک در جمع رزمندگان تیپ 82 در خصوص سلامت روان سخنرانی کرد .
وی بیان کرد : سلامتی یکی از بزرگترین موهبت الهی است که خداوند متعال به همه ما انسانها عطا کرده است که گاه به علت سهل انگاری و غفلت به خطر می افتد .
دکتر سیاهکالی مرادی تصریح کرد : سلامت از دو منظر قابل بررسی است ، از موضع سلامت جسم و از موضع سلامت روان . سازمان سلامت بهداشت جهانی یک تعریفی از سلامت دارد که می گوید فردی که از آسایش کامل جسمی ، روانی و اجتماعی برخوردار باشد فرد سالم است.
وی ادامه داد: در دنیای امروز تکلونوژی وپیشرفت هایی در دنیا حاصل شده و قدرت و ثروت تا حدودی افزایش یافته اما به همین میزان هم سلامت روان و سلامت اجتماعی انسان به خطر افتاده است.
وی تشریح کرد: 25درصد از مردم دنیا دچار اختلالات روانی هستند و این اختلالات شامل افسردگی، اضطراب ،وسواس فکری و غیره می باشد. برای درمان اختلالات روانی در جامعه لازم است پیشگیری های لازم انجام شود .
این روانپزشک توضیح داد : علل اختلالات روانی ممکن است ژنتیکی و وراثتی، تغییرات مغزی و تجربه دوران کودکی از قبیل (تجربیات تلخ، توهین،تحقیر، آزار جنسی) باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: بهترین سبک تربیتی فرزندان اقتدار همراه با محبت است ، نزاع در فضای خانوادگی به شدت آسیب زاست و باعث اختلالات روانی میشود.
دکتر سیاهکالی مرادی گفت : فشار روانی در زندگی همه انسانها وجود دارد اما باید منبع فشارهای روانی را در زندگی بشناسیم ، نحوه مقابله با فشار روانی را بلد باشیم
مرادی در بخشی دیگر از سخنانش بیان داشت : خشم یکی از جلوه های هیجانی است که خداوند به انسان داده است که اگر کنترل نشود باعث اختلال می شود لذا ورزش در کنترل خشم بسیار موثر است یا مهارت ارتباط موثر را یاد بگیریم یعنی اینکه بتوانیم خود را خوب ارئه بدهیم ، برای مشکلات راه حل پیدا بکنیم ، دیگران را ببخشیم ، داشتن روحیه شوخ طبعی نیزدر کنترل خشم موثر است
وی در پایان گفت : جسم اگر آسیب ببیند درمان آن آسانتر است ولی اگر روان آسیب ببیند درمان آن مشکل است.
8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها