خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار این استان در سه ماهه نخست سال جاری شش میلیارد و 346 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 597 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۳۹۲۳۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارشخبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، بهروز شریف با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 910 میلیون تومان زکات جمع آوری شد، افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سه ماهه نخست امسال 91 درصد برای امور محرومان و 9 درصد به پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی بابیان اینکه دو هزار و 662 هزار عامل افتخاری و 413 مبلغ زکات در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: در سه ماهه نخست امسال از هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان هزار و 25 روستا، زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات استان پرداخت کردند.

شریف با اعلام اینکه از زکات جمع‌آوری‌شده در سه ماهه نخست سال جاری برای بیش از 23 هزار خانوار نیازمند کمک‌معیشت پرداخت‌شده است، گفت: همچنین در این مدت کمک جهیزیه 40 نوعروس، هزینه تحصیل 20 دانش‌آموز تأمین و به 143 بیمار نیازمند هزینه درمانی پرداخت‌شده است.

وی افزود: در سال جاری برای ساخت مسکن 19 خانوار نیازمند استان آذربایجان شرقی کمک شده و واحد مسکونی 73 خانوار نیز تعمیر شده است.

شریف بیان کرد: باغداران و کشاورزان این استان در کنار زکات واجب، بیش از یک میلیارد و 323 میلیون تومان زکات مستحبی در قالب ثمره و شجره طیبه برای محصولات سیب‌درختی، هلو، زردآلو، پیاز، سیب‌زمینی، هویج و سایر محصولات زراعی و باغی به کمیته امداد اهدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال 17 پروژه عمرانی عام‌المنفعه از جمله مسجد، غسال‌خانه و حسینیه با هزینه‌ای بیش از 549 میلیون تومان ساخته‌شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها