مدير آب‌ و خاك و امور فني مهندسي سازمان جهاد كشاورزي سیستان و بلوچستان گفت:
مدير آب‌ و خاك و امور فني مهندسي سازمان جهاد كشاورزي سیستان و بلوچستان گفت: اكنون 260 هزار هكتار از زمين‌هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان زير كشت محصولات باغي و زراعي قرارداد.
کد خبر: ۹۰۳۹۲۲۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، یادگار زایی، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان با تأکید به مشکلات کم‌آبی و خشک‌سالی‌های ۲۰ ساله سیستان و بلوچستان گفت: در این شرایط اجرای سامانه‌های آبیاری نوین گامی مؤثر برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است.

وی افزود: سیستم آبیاری نوین تاکنون برای ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان اجراشده و ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت‌فشار در دست اجرا می‌باشد.

یادگار زایی میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: با اجرای سیستم نوین آبیاری در اراضی سیستان و بلوچستان، زمینه صرفه‌جویی ۲۳۸ میلیون مترمکعب آب فراهم‌شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای ۱۲۰ هزار هکتار آبیاری نوین آینده در سطح اراضی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی استان به ۸۶۵ میلیون مترمکعب برسد.

گفتنی است اکنون ۲۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان زیر کشت محصولات باغی و زراعی قرارداد.
ارسال نظرات