خبرهای داغ:
مدیر جهاد سازندگی حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس گفت: دانشجویان سفیران کار و تلاش و خدمت صادقانه اند؛ چرا که تعهد را در کنار علم و دانش در هم آمیخته اند.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۹۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، میثم فضل الله پور، مدیر جهاد سازندگی و حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس در جمع خبرنگاران، دانشجویان را سفیران کار و تلاش و خدمت صادقانه دانست؛ چرا که تعهد را در کنار علم و دانش در هم آمیخته اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته عمده کار در نوروز و تابستان بود و در این دو مقطع جهادگران دانشجو تراکم اردوهای جهادی داشتند تصریح کرد: امسال این رویه تغییر کرده و گروه جهادی در کل طول سال فعالیت خواهد داشت.

مدیر جهاد سازندگی حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اینکه اردوی جهادی نیروی انقلابی و اسلامی را می سازد، افزود: آینده کشور به افرادی نیاز دارد که جنس مردم را بشناسند و رنج محرومیت را حداقل دیده و یا چشیده باشند.

فضل الله پور با خاطرنشان کردن اینکه سال گذشته در چند مقطع نوروز، تابستان، اربعین و زمان زلزله غرب کشور گروه ها فعال شدند و در نوروز 96 میزان 700 نفر در قالب 23 گروه جهادی خدمت کردند، افزود: در تابستان 2 هزار و 600 نفر در 84 گروه، در اربعین 300 نفر در قالب 6 گروه و در مناطق زلزله زده 340 نفر در قالب 15 گروه جهادی به مردم خدمات رسانی کردند و در نوروز امسال هم 750 نفر در قالب 23 گروه فعالیت جهادی داشتند.

وی ادامه داد: در اردوی اربعین 300 نفر در قالب 6گروه و در کمک به زلزله زدگان عموما در ساخت خانه و مشاوره و بهداشت و درمان حضور گسترده داشتند که در کنار آن 16 کامیون کمک های مردمی ارسال شد به آن مناطق.

فضل الله پور تصریح کرد: تفاوت امسال نسبت به سالهاي گذشته این است که یک گروه در یک مقطعی در یک منطقه حضور پیدا می کردند، اما امسال هر منطقه محروم حداقل به مدت 3سال به یک گروه سپرده می شود و گروه از آن منطقه شناخت کافی پیدا کرده و به رفع مشکلات می پردازد.

وی همچنین در بحث اعزام گروههای جهادی به عتبات عالیات یا همان پیاده روی اربعین، سال به سال زایر افزایش می یابد و این گروهها در بحث بهداشت و درمان، نظافت بین مسیر، خدمات اسکان، خدمات غذایی و حتی مباحث فرهنگی حضور پیدا می کنند.

فضل الله پور  تأکید کرد: سال جاری با دو نهاد برای حمایت قرارداد داریم، یکی آستان قدس و یکی بنیاد برکت برای رفع محرومیت زدایی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها