خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد گفت: سال گذشته 220 میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی شهرستان به دلیل عوامل قهری خسارت وارد شد که از این میزان خسارت، 70 میلیارد ریال توسط صندوق به کشاورزان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۷۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

پرداخت 70 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان اسدآبادیبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، کریم حمیدوند در جلسه استمهال بانکی با اشاره به خسارت 10 هزار و 490 هکتاری اراضی زراعی و باغی شهرستان بر اثر سرمازدگی، تگرگ، سیل و آبگرفتگی در سه ماه اول سال ‌جاری، اظهار کرد: سال گذشته نیز 220 میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی شهرستان به دلیل عوامل قهری خسارت وارد شد که از این میزان خسارت، 70 میلیارد ریال توسط صندوق به کشاورزان پرداخت شد. 

وی تصریح کرد: در استان‌هایی که دچار خسارت سرمازدگی و خشکسالی شده‌اند بر اساس بند «خ» ماده 33 مصوبه هیأت وزیران به کشاورزان خسارت دیده که به عنوان بدهکار بانکی  سال زراعی 96-97 سررسید تسهیلاتشان فرا رسیده برای اصل بدهی، سود، دیرکرد و جرائم 2 سال استمهال داده خواهد شد. 

فرماندار اسدآباد افزود: در همین راستا برای پالایش کشاورزان خسارت دیده کارگروهی به دبیری جهاد کشاورزی و ریاست فرماندار هر شهرستان تشکیل شده  و با همکاری بانک‌ها لیست کشاورزان بدهکار بانکی استخراج و به دستگاه جهاد کشاورزی معرفی و جهاد کشاورزی صحت و سقم کشاورز بودن این افراد را تأیید کرده و با تأیید نهایی فرماندار برای اجرا و استمهال 2 ساله مجدد لیست مورد نظر به بانک‌ها ارسال خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه با توجه به خسارات بالای اراضی باغی شهرستان جهت‌گیری این استمهال‌ها باید به سمت باغات خسارت دیده  و خسارت دیدگان واقعی شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن زمان سرعت در کار به نفع شهرستان بوده چراکه اگر سقف استمهالات پر شود از این طرح بی‌بهره خواهیم ماند. 

حمیدوند یادآور شد: از مجموع 25 درصدی بیمه محصولات کل اراضی شهرستان، تنها دو درصد باغات منطقه بیمه محصولات هستند. 

وی اضافه کرد: کشاورزان خسارت دیده سال زراعی 97 ـ 96 که دچار خسارت ناشی از عوامل قهری شده‌اند و سررسید تسهیلات آنان فرارسیده با طی کردن مراحل فوق ذکر در راستای اصل بدهی، سود، دیرکرد و جرایم از دو سال استمهال برخوردار خواهند شد. 

* خسارت772 میلیارد تومانی اراضی زراعی و باغی استان همدان 

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال در اثر عوامل قهری شامل تگرگ، سیل، آبگرفتگی، رعد و برق و طوفان 336 هزار و 570 هکتار از اراضی زراعی و 26 هزار و 468 هکتار از اراضی باغی استان همدان افزون بر 772 میلیارد تومان دچار خسارت شد. 

احمد ظفری با بیان اینکه سطح کل بیمه محصولات زراعی و باغی استان بیش از 232هزار هکتار است، گفت: در راستای بیمه محصولات کشاورزی استان همدان رتبه دوم کشوری را دارد. 

وی با اشاره به اینکه استان همدان امسال رتبه چهارم را در بحث خسارت اراضی کشاورزی داشت، تصریح کرد: سال گذشته نیز 216 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان براثر عوامل قهری دچار خسارت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات