خبرهای داغ:
مدیر كل تعزیرات حكومتی استان همدان خبر داد

محكومیت‌ 39 میلیارد ریالی متخلفین در تعزیرات حکومتی استان همدان

مدیركل تعزیرات حكومتی استان همدان با اشاره به محكومیت‌ 39 میلیارد ریالی متخلفین در تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: جمع كل پرونده‌های وارده در چهار ماهه نخست سال جاری 3 هزار و 182 فقره بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۴۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

محكومیت‌ 39 میلیارد ریالی متخلفین در تعزیرات حکومتی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حسن‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریك میلاد باسعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی كه اخیراً افتاده و فشارهایی كه دشمنان انقلاب علیه جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و طراحی كرده‌اند وظیفه بازرسان تعزیرات حكومتی در تنظیم و نظارت بر بازار بیشتر از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه همدان یك گام جلوتر از شهرهای دیگر است و از دی ماه سال گذشته تقریباً هر روز و خارج از برنامه گشت سیار داشتیم.

مدیركل تعزیرات حكومتی استان همدان با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده، گفت: جمع كل پرونده‌ها در چهار ماهه نخست سال جاری 3 هزار و 182 فقره پرونده بوده كه از این تعداد 2 هزار و 561 فقره در حوزه كالا و خدمات، 389 فقره در حوزه قاچاق و 232 فقره در حوزه بهداشت و دارو و درمان بوده است.

وی در خصوص عملكرد این سازمان تصریح كرد: عملكرد شعب تعزیرات حكومتی به ترتیب در بخش كالا و خدمات 99 درصد كل پرونده‌هایی است كه وارد و مختومه شده و در بخش قاچاق 106 درصد و در بخش بهداشت و درمان 103 درصد است.

حسن‌پور ابراز داشت: میانگین زمان رسیدگی‌ها در بخش كالا و خدمات 12 روز، در بخش قاچاق 50 روز و بخش بهداشت و درمان 11 روز است.

* انجام 1877 مورد بازرسی در 4 ماهه سال جاری

وی در خصوص محكومیت‌‌ها نیز بیان کرد: 39 میلیارد ریال جمع كل محكومیت‌ها است كه بیش از 5 میلیارد ریال در بخش كالا و خدمات جریمه نقدی داشتند و 33 میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش قاچاق كالا و 403 میلیون ریال در بخش دارو بوده است كه در این سه بخش 25 میلیارد ریال از مجازات‌ها وصول شد که بیش از 64 درصد محكومیت‌ها را شامل می‌شود.

مدیركل تعزیرات حكومتی با بیان اینکه طی چهار ماهه گذشته 124 فقره تعطیلی داشتیم، گفت: عمده این تعطیلی‌ها با همكاری دانشگاه علوم پزشكی و بیشتر در حوزه بهداشت و درمان و دامپزشكی بوده كه از جمله آنها مراكز غیرقانونی سقط جنین، عطاری، دامپزشكی و لیزردرمانی بوده است.

وی در خصوص گشت‌های سیار تاكید كرد: از مجموع 2 هزار و 793 فقره پرونده در بخش كالا و خدمات و بهداشتی، یك هزار و 124 فقره از پرونده‌ها را گشت‌های تعزیرات تشكیل داده‌اند که بیش از 40 درصد كل حوزه نظارتی را خود تعزیرات در نظر گرفته است.

حسن‌پور با بیان اینکه در چهار ماهه گذشته 329 اكیپ بازرسی ساماندهی شده است، عنوان كرد: تعداد كل بازرسی‌ها یك هزار و 877 مورد بوده كه از این تعداد یك هزار و 124 واحد متخلف شناسایی شده و 446 واحد صنفی مختلف بدون تخلف و 307 مورد نیز به تذكر اكتفا شده است.

وی ادامه داد: مجموع محكومیت‌ها در حوزه گشت‌های سیار ما و حكم صادر شده بیش از 4 میلیارد و 250 میلیون ریال است كه بیشترین و مهمترین پرونده‌ها در این حوزه است و در تعداد كل پرونده‌های گشت سیار 920 مورد در حوزه كالا و خدمات، 240 مورد در حوزه ارزی و 70 مورد در حوزه بهداشتی بوده است.

مدیركل تعزیرات حكومتی استان همدان در خصوص تخلفات در صنوف مختلف تاكید كرد: نانوایی‌ها بیش از 321 فقره تخلف، خواربار فروشی‌ها 290 فقره تخلف، مرغ و ماهی فروش‌ها 125 فقره، پوشاك 113 فقره و آرایشگاه زنانه و لوازم آرایشی بیشترین تخلفات را داشتند.

* فراوانی تخلفات در عدم درج قیمت است

وی در مورد فراوانی این تخلفات عنوان كرد: فراوانی تخلفات در عدم درج قیمت است كه 917 مورد عدم درج قیمت اعلام شده، گران‌فروشی دومین تخلف است كه 498 مورد اعلام شده، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی 303 مورد، كم فروشی 222 مورد، تقلب و عدم صدور فاكتور و عدم ارائه فاكتور خرید كه در مراتب بعدی تخلفات است.

حسن‌پور یادآور شد: در سال 97 در بخش قاچاق هشت مورد پرونده مهم و ممنوعه در خصوص كالای ممنوعه در حوزه مشروبات الكلی و همچنین پرونده سوخت و سیگار داشتیم كه در حال رسیدگی بوده و سه مورد از پرونده‌ها نیز در حوزه كالا و خدمات است.

وی در خصوص قانون گریزی گفت: قانون گریزی در جامعه ما بسیار رواج دارد و در اصناف ما نیز این قانون گریزی وجود دارد.

مدیركل تعزیرات حكومتی استان همدان با بیان اینکه عدم درج قیمت مادر همه تخلفات است،  تصریح کرد: ما از دیروز اتیكت و الزام به درج قیمت را شروع كردیم و از یك هفته پیش به اصناف اعلام شده و همه باید قیمت‌ها را بر روی كالاها ثبت كنند، سامانه 124 نیز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی مردم در خصوص تخلفات است.

وی خاطرنشان كرد: همدان بهترین شهر از لحاظ كیفیت كالا و اجناس است و به لحاظ قیمت اصناف همدان نسبت به سایر نقاط كشور جزء با انصاف‌ترین‌ها هستند و این حاصل نظارت‌های دقیق مراجع مختلف است.

حسن‌پور گفت: همچنین استان همدان جزء معدود استان‌هایی است كه گوشت قرمز به صورت مستمر و مداوم وارد استان می‌شود و در طی هفته گذشته به 20 تن نیز رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش ما بر این است كه رفاه و سلامت مردم را فراهم كنیم، خاطرنشان كرد: همدان یك بازار محدودی دارد و در بخش دوم كه به شدت با آن برخورد می‌كنیم احتكار است كه در برخی جاها خود شهروندان تخلفاتی از جمله انبارهایی به صورت مخفی و یا كم فروشی را به ما اعلام كرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات