عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
ساعدی گفت: مصرف برق در کشور بسیار بالا است و نیاز هست تا شرکت توانیر در امر مدیریت برق،و مردم در اصلاح مصرف انرژی دقت لازم را به خرج دهند.
کد خبر: ۹۰۳۹۰۸۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به علت کاهش صادرات برق طی سالیان اخیر و نیز قطع برق برای مصرف کنندگان داخلی و نیز مدیریت مناسب وزارت نیرو در این خصوص گفت:در خصوص برق و انرژی و صادرات آن بستگی به ظرفیت ها و قابلیت های داخل کشور دارد.

وی کاهش نزولات آسمانی را یکی از مهم ترین دلایل کاهش صادرات برق و انرژی دانست و افزود:  همه مردم آگاه هستند با کاهش نزولات آسمانی و کاهش باران در کشور و با توجه به اینکه موقعیت کشورمان از مناطق حاره دنیا محسوب می شود باعث شده تا خیلی از نیروگاه‌های آبی ما دچار مشکل شوند.

مدیریت شرکت برق و اصلاح الگوی مصرف ضرورت دارد//کاهش صادرات برق با کاهش باران

وی افزود:  برهمین اساس  کاهش میزان آب در پشت سدها منجربه تولید حداقل نیروگاه و برق شد و همین امر موجب شده است تا در صادرات برق طی سالیان اخیر با مشکل مواجه شویم و تمام هم و تلاش شرکت توانیر در جهت برطرف کردن نیازهای داخلی کشور شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  همه می‌دانند که مصرف برق در داخل کشور سیر صعودی پیدا کرده است و اگر سرانه مصرف برق در کشور را باکشورهای منطقه مقایسه کنید  مصرف برق در کشور بسیار بالا خواهد بود و نیاز هست تا شرکت توانیر در امر مدیریت برق،و مردم در اصلاح مصرف انرژی دقت لازم را به خرج دهند.

ارسال نظرات