مدیراجرایی سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان در گفتگویی از اجرای سومین جشنواره موسیقیایی لیلم درپنج شهر مازندران و سمنان خبر دادوگفت: 334 هنرمند در این جشنواره با هم رقابت می کنند.
کد خبر: ۹۰۳۸۹۸۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیراجرایی سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان در گفتگویی از اجرای سومین جشنواره موسیقیایی لیلم درپنج شهر مازندران و سمنان خبر دادوگفت: 334 هنرمند در این جشنواره با هم رقابت می کنند.
غلامی با بیان این که جشنواره امسال موسیقی لیلم در دو بخش رقابتی و جنبی برگزار می شود گفت: در بخش رقابتی گروه ‌نوازان و تک نوازان سازهای دوتار، دسرکوتن، للِـه‌وا، قرنی، کمانچه‌ی محلی، سرنا، تشت‌، آواز محلی ومقالات پژوهشی با هم رقابت می کنند.
وی گفت: در بخش جنبی نیز گروه‌های موسیقی استان‌های البرزنشین شامل گیلان، گلستان، سمنان، قزوین، تهران، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل حضور دارند ضمن اینکه گروه‌های موسیقی نواحی ایران ازاستان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان و لرستان نیز به اجرای برنامه می پردازند.
مدیراجرایی سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان افزود: گروه های موسیقی بین الملل از کشورهای آذربایجان، افغانستان و قزاقستان نیز در این جشنواره حضور دارند.
امسال برای نخستین بار بخش منظومه خوانی نیز به بخش رقابتی این جشنواره افزوده شدو برپایی نمایشگاه ساخت سازهای بومیِ استان‌های البرزنشین و برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه‌ موسیقی بومی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
سومین جشنواره موسیقی لیلم پنجم مرداد با معرفی نفرات و گروه های برتر در ساری به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها