مصطفی برزگر
مسؤول گروه جهادی و حوزه بسیج دانشجویی شهید محبت اله شفیعی:
علی اسماعیلی ، گفت: یکی از اهداف اردوهای جهادی محرومیت‎زدایی بوده اما مسأله مهم‎تر از رفع محرومیت فعالیت در حوزه فرهنگی است.
کد خبر: ۹۰۳۸۹۱۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اردوهای جهادی ، هجرتی است که علاوه بر محرومیت زدایی، فرصت مناسبی را برای درک و لمس فقر و محرومیت روستا نشینان از سوی دانشجویان به عنوان تصمیم گیران و مدیران آینده کشور فراهم می کند.

کاری که خالصانه و برای رضای خداوند باشد لذت فراوان آن خستگی‎هایش را می‎زداید؛ اردوهای جهادی از جمله کارهایی لذت‎بخش بوده که به حرکت خداپسندانه‎ و رسم هر ساله تبدیل شده است.

اردوهای جهادی یا هجرت جهادگونه، را می‎توان رد پایی از خدمت خالصانه و عاشقانه‎ای دانست که ماندگار می‎شود. 

واژه‎ای که یاد آن حضور دانشجویانی را در ذهن مجسم می‎کند که پس از طی چند ماه از سپری کردن عمرشان در پسِ کتاب و علم‎آموزی حضور در مناطق محروم روستایی را برای تحول حالشان برگزیدند تا علاوه ‎بر قدم گذاشتن در وادی محرومیت‎زدایی فرصتی را نیز برای خودسازی و تغییر خود فراهم کنند و اینجاست که یادآوری این حرکت انقلابی و جهادی دنیایی از اخلاص را در ذهن متبادر می‎کند.

به عبارتی دیگر اردوهای جهادی را می‎توان تمرین سازندگی و خودسازی نامید زیرا حضور دانشجویان به عنوان تصمیم‎گیران و مدیران آینده‎ی دولت و نظام در مناطق محروم روستایی فرصت مناسبی را برای درک و لمس فقر و محرومیت روستانشینان از نزدیک فراهم می‎کند.

گروه جهادی شهید محبت اله شفیعی متشکل از دانشجویان بسیجی اعزامی از حوزه بسیج دانشجویی ایوان است که یکی از روستاهای ایوانغرب را برای خدمت‎رسانی انتخاب کردند. دانشجویانی که آغازین روزهای فصل پاییز را در خدمت‎رسانی به مناطق محروم سپری می‎کنند.

تأثیرپذیری روستاها از تهاجم فرهنگی بیشتر از شهرها بوده است

مسؤول گروه جهادی وحوزه بسیج دانشجویی شهید محبت اله شفیعی که از دانشجویان دانشگاه های ایوان است،: گروه جهادی شهید شفیعی در محورهای مختلف آموزشی، فرهنگی، ویزیت رایگان و هنری در روستا فعالیت می‎کند.

علی اسماعیلی از برگزاری کلاس‎های مختلف اعم از نقاشی، ریاضی، قرآن، ویژه نونهالان، دانش‎آموزان ابتدایی و راهنمایی، تفسیر و احکام ویژه بزرگسالان، نوجوانان و جوانان و برگزاری کلاس افلاکیان با محوریت بیان سرگذشت، وصایا و زندگی‎نامه‎های شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس خبر داد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان در مناطق محروم روستایی بسیار ارزشمند است، گفت: اگر چه یکی از اهداف اردوهای جهادی محرومیت‎زدایی بوده اما مسأله مهم‎تر از رفع محرومیت فعالیت در حوزه فرهنگی است.

مسؤول گروه جهادی شهیدمحبت اله شفیعی با اشاره به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن، افزود: با بروز و ظهور تکنولوژی‎های پیشرفته در عصر حاضر و با توجه به نیاز روستاییان در بحث فرهنگی اولویت نخست اردوهای جهادی باید در حوزه فرهنگی باشد.

اسماعیلی : تأثیرپذیری روستاها از تهاجم فرهنگی را چشم‎گیرتر از شهرها دانست و تصریح کرد: چند سالی است که در قالب اردوهای جهادی در روستاها حضور دارم از مواردی که به وضوح دیده می‎شود عدم آگاهی و استفاده نادرست از تکنولوژی‎های نو و فضاهای مجازی است از این رو بخش اعظم فعالیت گروه در روستا را به حوزه فرهنگی اختصاص داده‎ایم.

مسؤول گروه جهادی شهید محبت اله شفیعی نخستین هدف اردوهای جهادی را خودسازی خواند و یادآور شد: دانشجویان جهادگر برای تأثیرگذاری در مردم روستا ابتدا باید خود را بسازند زیرا تا زمانی‎که مربی خود به سخنانش عمل نکند امکان تأثیر بر دیگران را ندارد.

مسؤول گروه جهادی شهید محبت اله شفیعی نبود روحانی و کتابخانه را از کمبودهای روستا برشمرد و از دهیاران خواست که در کنار کارهای عمرانی به فعالیت های فرهنگی هم بپردازند.

مسؤول گروه جهادی شهید محبت اله شفیعی در خصوص احساسش در اردوهای جهادی، بیان داشت: در اردوهای جهادی حضور خداوند را بیشتر احساس می‎کنم به همین دلیل در صورتی‎که تا نیمه‎های شب هم مشغول کارهای عقب‎ افتاده باشم احساس خستگی نمی‎کنم.

مسائل فرهنگی بخشی است که باید مورد توجه ویژه مسؤولان باشد از این رو مسؤلان در کنار مسائل عمرانی پرداختن به حوزه فرهنگی را در اولویت نخست خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه بروز ابزارها و تکنولوژی‎های نو همچون فضاهای مجازی و ماهواره‎ها نیاز به آگاهی‎بخشی نوجوان و جوانان دارد، یادآور شد: باید بسترهای لازم برای آموزش‎ نوجوانان و جوانان در استفاده صحیح و مناسب از ابزارهای نو ایجاد شود تا مانع بروز مشکلات احتمالی در آینده شود.

یکی از اهداف اردوهای جهادی، محرومیت‎زدایی است

یکی از اهداف اردوهای جهادی، محرومیت‎زدایی است

یکی از اهداف اردوهای جهادی، محرومیت‎زدایی است

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار