کلنگ زنی ساخت دو طرح عمرانی در مریوان بر زمین زده شد/ نام گذاری مدرسه دوازده کلاس به نام شهدای ۳۰ تیر

عملیات ساخت دو طرح عمرانی شامل یک مدرسه دوازده کلاسه در محله بهاران و یک دارالقرآن مریوان با حضور مسئولان استان کردستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۸۷۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عملیات ساخت مدرسه دوازده کلاسه محله بهاران و دارالقران مریوان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار شهرستان مریوان و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی با اعتبار ۵۳ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در آئین کلنگ زنی احداث دارالقرآن شهرستان مریوان با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی شهرستان مریوان اظهار کرد: طرح دارالقرآن مریوان با ۲۱۳ متر زیربنا احداث خواهد شد و علاوه بر ارائه آموزش‌های قرآنی سعی بر افزایش سرانه امکانات فرهنگی شهرستان خواهیم داشت.

حجت الاسلام مختار کرمی افزود: این طرح با پیگیری‌های فرماندار شهرستان مریوان و به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته تصویب شد که دو میلیارد ریال از محل نفت و گاز و ده میلیارد ریال نیز از محل توازن منطقه‌ای ماده ۱۸۰ تامین خواهد شد.

کرمی بیان کرد: این طرح در پنج طبقه ساخته خواهد شد و سالن آمفی تئاتر آن نیز با ظرفیت ۱۱۰ نفر خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مریوان نیز در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه ۱۲ کلاسه محله بهاران اظهار کرد: این مدرسه در یک هزار و ۹۱۰ مترمربع زیربنا ساخته می‌شود و اعتبار مورد نیاز آن نیز ۳۸ میلیارد ریال که از محل توازن منطقه‌ای تامین خواهد شد.

بهمن عرفانی افزود: امروزه جمعیت دانش آموزی شهرستان مریوان ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر است که در ۴۲۷ واحد آموزشی کددار مشغول به ادامه تحصیل هستند.

عرفانی تصریح کرد: سه هزار و ۱۰۰ نفر در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان مریوان مشغول به فعالیت هستند، اما باید عنوان کرد که وضعیت فضای آموزشی مریوان مطلوب نیست و با این که جمعیت دانش آموزی این شهر در استان اول است، اما از نظر فضای آموزشی در رده‌های آخر استان قرار دارد.

بهمن عرفانی خاطرنشان کرد: تمامی مدارس شهرستان مریوان در دو نوبت و به صورت چرخشی اداره می‌شوند که باید عنوان کرد سرانه آموزشی در این شهر زیر نیم متر بوده و ۴۴ درصد مدارس نیز تخریبی هستند و ۳۶ درصد نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.

گفتنی است این مدرسه دوازه کلاسه در مریوان به اسم شهدای بسیجی سپاه " مدرسه ۳۰ تیر" نام گذاری می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار