خبرهای داغ:
فرماندار شاهرود با تاکید بر تشکیل شورای مهارت در شهرستان شاهرود گفت:: ما در کل کشور نیروی ماهر در بحث آموزش کم داریم و نوع پرداخت تسهیلات هم به گونه‌ای است که تنها برای بخشی از به سرانجام رسیدن طرح‌ها کافیست.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۹۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در چهارمین جلسه‌ کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان در سال ۹۷، در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با اشاره به معضل بیکاری و عدم توسعه و رونق کسب و کار؛ به لزوم توجه و حساسیت مسئولان تاکید کرد و اظهار کرد: آنچه که در بخش ایجاد اشتغال در شهرستان مهم است، اولویت دادن به مجموعه‌هایی است که در حال حاضر در شهرستان وجود دارند، ولی به هر دلیلی از همه ظرفیت آن‌ها استفاده نشده و به سمت نیمه فعالی یا تعطیلی رفته اند.
وی به جلسات کارگروه اشتغال شهرستان اشاره کرد و تاکید کرد: این جلسات زمانی مثمر ثمر است که مدیران صنعتی نیز در آن حضور داشته باشند و سخنان آن‌ها شنیده و سنجیده شود تا تصمیمات جلسه کارایی لازم را داشته باشد.
محمدی ضمن بازگو کردن گلایه مردم از سختگیری‌های بیش از حد سیستم کارا در بحث اشتغال فراگیر، پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای رفع این موانع را در جلسه مطرح، و بر مسامحه و تسریع در روند اجرایی شدن صدور مجوز‌ها شدیدا تاکید کرد.
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در این جلسه به لزوم تشکیل شورای مهارت در شهرستان اشاره و تصریح کرد: ما در کل کشور نیروی ماهر در بحث آموزش کم داریم و نوع پرداخت تسهیلات هم به گونه‌ای است که تنها برای بخشی از به سرانجام رسیدن طرح‌ها کافیست. برای طرحی مطالعه میشود، سرمایه و تعداد افراد و مهارت مشخص میشود، ولی هنگامیکه به مرحله‌ی اجرا در می‌آید، بسیاری جزییات نادیده گرفته شده است که به شکست طرح منجر میشود؛ و چیزی که متاسفانه به دنبال آن رخ میدهد، سرخوردگی دیگران با هدف‌های این چنینی است.
وی مورد مهم دیگر را، پرهیز از موازی کاری رشته‌ها و مهارت‌ها در مراکز آموزشی گوناگون دانست و آنرا عامل بزرگ لطمه به رونق کسب و کار برشمرد و در ادامه به اهمیت اولویت بندی در مدیریت اشتغال اشاره کرد و افزود: اگر اولویت کار ما در بخش صنعت و معدن است باید بیکاران را به این سمت سوق بدهیم. اگر بیکار تحصیلات دانشگاهی دارد، باید شرایطی فراهم شود که در محیط کار قرار گیرد و آموزش‌های عملی لازم را فرا بگیرد. اگر فرد بیکار از کف جامعه آمده، باید بر اساس اولویتی که در شورای مهارت تدوین شده، او را هدایت کرد.
وی در پایان تشکیل مستمر، دقیق و به روز جلسات کارگروه اشتغال شهرستان را در راستای رفع مشکلات بیکاران، خواستار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها