خبرهای داغ:
رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین اذعان کرد:

الگوسازی سیره امام رضا(ع) هدف جشنواره رضوی

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: الگوسازی سیره زندگی امام رضا(ع) یکی از اهداف مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است
کد خبر: ۹۰۳۸۵۷۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

حجت‌ الاسلام قریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: آشنایی نسل جوان با مبانی فکری و فضائل اخلاقی ائمه اطهار(ع)، معرفت شناسی، ترویج فرهنگ مطالعه در سایه فرهنگ رضوی از دستاورد های مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است.
وی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی برای آشنایی قشر های مختلف جامعه با مبانی فکری، اعتقادی و سیره عملی ائمه معصوم به ویژه امام رضا (ع) فراهم می آورد.
حجت‌ الاسلام موسوی اظهار کرد: انسان به ویژه نسل جوان به دلیل داشتن حس پرسشگری و کمال جویی همواره در جستجوی الگو و اسوه است تا بتواند زندگی خود را مانند او تنظیم و ترسیم کند.وی اضافه کرد: چه الگویی بهتر و قابل اطمینان تر و ارزشمندتر از امامان معصوم (ع) که جوانان بتوانند فطرت پاک خود را از سرچشمه زلال آب حیات الهی آنان سیراب کنند و اثرات ارزشمندی را در روح و روان خود نهادینه کنند و در اینجاست که اهمیت معرفی و شناساندن ائمه اطهار (ع) مشخص می شود.
حجت‌ الاسلام موسوی افزود: معرفی صحیح گفتار، رفتار و سیره عملی امامان معصوم (ع) که دارای جاذبه و نورانیت خاصی است می تواند بعنوان الگو و اسوه برای جامعه بخصوص نسل جوان بسیار مفید و اثر گذار باشد و جشنواره کتابخوانی رضوی ابزاری مناسب جهت هدایت نسل جوان به سمت مبانی فکری امام رضا (ع) و مباحث معرفتی است.
وی با بیان این مطلب که الگوسازی سیره زندگی امام رضا(ع) یکی از اهداف مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است،افزود: برگزاری این جشنواره اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است چرا که بستر های لازم را جهت شناخت بهتر و بیشتر سیره رضوی را فراهم کرده و موجب عمق بخشی سواد دینی نسل جوان می شود.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار