جشنواره استانی شب های شعر رضوی با حضور شاعران برتر سیستان و بلوچستان در خاش برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۱۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، شاعرانی از شهرستان‌های زابل، زاهدان و خاش، تازه‌ترین شعر‌های خود را در وصف حضرت امام رضا(ع) در این جشنواره سرودند.

دهقان، امام جمعه شهرستان خاش در این مراسم با اشاره به اهمیت شعرخوانی برای بیان واقعه‌ها و رویداد‌ها گفت: هنرمندان و شاعران با آثار زیبا و سروده‌های خودشان نقش مهمی در حفظ ارزش‌های ناب اسلامی، دفاع از توحید، معنویت و ترویج معارف دینی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: شاعران از صدر اسلام تاکنون به زیبایی توانسته اند دین، پیامبر(ص) و بزرگان دینی را به مردم دنیا معرفی کنند.

حجت الاسلام دهقان اظهار داشت: شاعران اهل سنت از سال‌های دور تاکنون توانسته اند عشق و علاقه خود را به اهل بیت(ع) نشان دهند که این موضوع در آثار هنری و شعری آن‌ها نمایان است.

امام جمعه خاش بیان کرد: زیارت مرقد بزرگان دین ریشه در تاریخ اسلام دارد و روایت داریم که پیامبر(ص) پیشگویی زیارت مرقد امام رضا(ع) را کرده اند؛ بنابراین گزارش، عباس باقری و هاشم علی دادی از زابل، دکتر واثق عباسی از زاهدان، نصرالله کرد، زهره شامی، گلناز کیهازهی، اسلم کرد، ناصر ریگی، عبدالغنی ریگی و عبدالرئوف بیابانی از خاش در این جشنواره شعری، تازه‌ترین شعرهایشان راقرائت کردند.

در پایان ضمن اجرای سرود و موسیقی محلی از شاعران برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
ارسال نظرات