معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در مردادماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۰۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی گفت: این جشنواره در راستای اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، تبیین و ترویج فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره برداری از این دستاوردها برای ایجاد گردشگری و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی،  محورهای کلی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران را  شامل تولید و اشتغال با کالای ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و ملی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتابخوانی ، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمتهای خداوندی (آب، برق، گاز ) عنوان کرد.

محرمی افزود:‌ بخش آئینی و سنتی  این جشنواره ویژه نمایش هایی است که با نگاه خلاقانه به آیین ها و سنن اقوام مختلف ایران اسلامی، بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ ها و بازی های محلی پرداخته باشند و به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد و سقف آثار پذیرفته شده حداکثر ٥ اثر خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل تصریح کرد: در بخش رقابتی نیز  آثار در دو قالب صحنه‌ای و خیابانی می باشد.در این بخش هر کارگردان می تواند تنها با یک اثر متقاضی حضور در جشنواره باشد و  به منظور رسیدن به فرایند اجرای نمایش های تاثیر گذار در کوتاه ترین زمان ممکن، اجراهایی با دکور سبک و بدون آرایه های وقت‌گیر در هنگام نصب، در اولویت پذیرش قرار می گیرند.

محرمی تاکید کرد: تمامی گروه های راه یافته به جشنواره، علاوه بر اجرای ویژه داوری، ملزم به ٥ اجرای عمومی در شهرها و روستاهای منطقه به انتخاب دبیرخانه هستند.

براساس این گزارش علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا پانزده مردادماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

هنرمندان و فعالان عرصه هنر نمایش می توانند آثار خود را تا ١٥ مرداد به  دبیرخانه جشنواره واقع در استان آذربایجان شرقی - شهرستان اهر، خیابان رسالت، بالاتر از باشگاه کوثر، تپه دیزلیش ، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر ارسال نمایند.

اعلام نتایج ارزیابی آثار ٢٥مرداد ماه ١٣٩٧و  زمان برگزاری جشنواره ٣١ مرداد تا ٣ شهریور ماه خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در سال حمایت از کالای ایرانی توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی و سایر نهادهای دولتی وسازمانهای مردم نهاد  شهرستان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات