خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی:

تمامی خدمات برای زوار اربعین توسط موکب ها رایگان است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: تمامی خدمات برای زوار اربعین توسط موکب ها رایگان است.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۹۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سید حسن حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام خدمات موکب های اربعین حسینی اعم از اسکان و تغذیه و همچنین بهداشت و درمان رایگان است.

وی خاطر نشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی کار جدی خود را از نیمه دوم سال ۹۵ شروع کرده و با همت و تلاش تمام عوامل این ستاد، امروزه جایگاه کشوری استان از رتبه ۳۱ به رتبه ۱۱ رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اقدام به تقویت زیرساخت های خود کرده و امروزه در ۱۵ شهرستان آذربایجان غربی ستاد تشکیل داده است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی این ستاد در عراق، تصریح کرد: هر استانی یک پروژه مستقل در عراق به عهده گرفته اما به دلیل تاخیر در شروع کار، آذربایجان غربی پروژه مستقل در عتبات عراق ندارد.

حسینی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی متعهد به ساخت و گسترش ۲ هزار متر مربع در شهر های نجف اشرف و کربلای معلی شده است.

وی با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی؛ یادآور شد: در سال ۹۶، کمک های جمع آوری شده مردمی آذربایجان غربی، بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده و این رقم، در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۷۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با بیان افزایش درخواست صدور مجوز به موکب های اربعین حسینی در استان، عنوان کرد: در سال ۹۵ تنها یک موکب از استان به زوار امام حسین خدمات رسانی کرد که در سال گذشته این امر، تبدیل به ۱۴ موکب خدمات رسانی شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در استان، سال گذشته موکب شهید عارفیان تحت عنوان بیمارستان صحرایی، به زائران اهل بیت (ع) خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کرد.

حسینی افزود: آذربایجان غربی برای امسال، ۱۵ هزار تغذیه برای هر وعده غذایی و همچنین اسکان ۴ هزار زائر را متعهد شده است.

وی اظهار کرد: فراخوان صدور مجوز موکب های حسینی از ماه گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده و این فراخوان تا یک ماه مانده به اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با اشاره به وظیفه اسکان و تغذیه این ستاد، خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت اسکان و تغذیه را در ستاد اسکان آذربایجان غربی به عهده دارد.

وی تاکید کرد: بی تردید امروزه  به منظور خدمات رسانی به زائران ائمه اطهار (ع) و همچنین تسریع در امر بازسازی و توسعه بقاع متبرکه، نیازمند مشارکت و همکاری تمام ارگان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار