معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور
معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تا کنون۴ هزار شرکت سوری و کاغذی شناسایی شده و درعین حال مبارزه بی‌امان با فرارهای مالیاتی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۷۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد مسیحی  امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات مودیان مالیاتی استان لرستان که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه اولویت و برنامه اصلی سازمان امور مالیاتی اجرای طرح عدالت مالیاتی است، افزود: در این راستا در دو سه سال گذشته بخش عمده‌ای از درآمدهای مالیاتی کشور از محل مطالبات مالیات از فعالیت‌های اقتصادی بوده که پرونده مالیاتی نداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اخذ مالیات از درآمدهای حاصل از فروش سکه و ارز نیز گفت: مطالبه مالیات به‌موجب قانون صورت می‌گیرد؛ در این راستا و بر اساس ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم در نظر داریم تا شرایط را برای دریافت مالیات از درآمدهای ناشی از فروش سکه و ارز مهیا کنیم و در نتیجه در این راستا مطالبه مالیات از افراد فعال دراین حوزه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: در چند سال گذشته سهم درآمدهای مالیاتی در حال افزایش بوده چنانکه سال گذشته سهم درآمدهای مالیاتی از درآمد فروش نفت پیشی گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی این سازمان افزایش درآمدهای مالیاتی از محل فعالیت‌هایی است که اقدام به پرداخت مالیات خود نمی‌کنند و یا افرادی که فرار مالیاتی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

مسیحی اظهار داشت: سیاست اصلی سازمان مالیاتی کاهش فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار بوده و در این راستا شاهد انجام فعالیت‌های مختلفی هستیم؛ به‌عنوان نمونه تسویه بدهی‌های مالیاتی و همچنین ارائه توان تصمیم‌گیری و اجرایی به مدیران کل استان‌ها از برنامه‌های این سازمان برای تحقق این هدف به شمار می‌رود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در کشور افزود: قانون اصلاح و دائمی شدن مالیات بر ارزش‌افزوده با هدف کاهش بار مالی از تولید و انتقال آن به مصرف کننده نهایی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و امیدواریم با تصویب نهایی آن بخش مهمی از مشکلات موجود در این عرصه کاهش یابد و شاهد حمایت همه‌جانبه از بخش تولید باشیم.

معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به شرکت‌های صوری و کاغذی و نقش آن‌ها در اقتصاد کشور اشاره‌ای داشت و گفت: نمی‌توان فرار مالیاتی را به یک بخش خاص مختص کرد اما بیشترین فرار مالیاتی در حوزه شرکت‌های صوری و کاغذی و کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: در این راستا تاکنون ۴ هزار شرکت صوری و کاغذی شناسایی شده و در حال برخورد قانونی با آن‌ها هستیم با این وجود مبارزه بی‌امان با فرارهای مالیاتی همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتواند با کاهش نقش این حوزه شرایط را برای رونق اقتصادی کشور و کاهش فشار بر فعالان اقتصادی واقعی مهیار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات