فرمانده سپاه اراک گفت: شروع تعطیلات تابستانی آغاز فصل جهاد برای جوانانی است که برای خدمت رسانی به محرومین لحظه شماری می کنند و از‌ هر لحاظ که بررسی کنیم حضور بسیجیان در اردوهای جهادی یک خدمت ارزشمند به حساب می‌‌آید.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۵۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ؛سرهنگ پاسدار محمد رضا عسگری فرمانده سپاه اراک در جمع بسیجیان شرکت کننده در طرح اردوهای جهادی هجرت ۳گفت:شروع تعطیلات تابستانی آغاز فصل جهاد برای جوانانی است که برای خدمت رسانی به محرومین لحظه شماری می کنند هرچند این جوانان مومن و انقلابی از هر فرصتی برای این کار دریغ نمی کنند اما تعطیلات تابستان برای اینان حال و هوایی دیگر دارد.
فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اهداف اردوهای جهادی گفت: اردوهای جهادی با هدف ایجاد حس همدلی و روحیه ایثار و از خود گذشتگی‌، تزکیه نفس در خود و تقویت آن بین مردم به خدمت صادقانه مشغول هستند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که تنها راه عبور از مشکلات کشور را تفکر بسیجی دانستند، به این سخن معظم له اشاره داشتند «که حضور بسیجیان در اردو‌های جهادی خیلی خوب است. نگویید وقتمان تلف می‌شود؛ نه، بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است. درستان را بخوانید، پژوهشتان را بکنید، کارتان را بکنید، در اردو‌های جهادی هم که در دوره‌ی سال، چند هفته‌ای انسان را مشغول می‌کند شرکت کنید. این شما را با مردم آشنا می‌کند، این شما را با مشکلات و معضلات جامعه که غالباً از چشم مسئولین دور می‌ماند، آشنا می‌کند.»
عسکری تصریح کرد: اصل کار جهادی انجام دادن همین است اینکه در هوای گرم کار کنید این نوعی کار اثر گذار و مردمی می شود چرا که بچه های اینجا با اخلاص کار انجام میدهند .
وی گفت: فضای اردوی جهادی یک فضای معنوی است لحظه لحظه حضور شهدا را حس می کنیم هرجا که کارمان می لنگد سریع مشکل برطرف می شود.
وی افزود :کار جهادی یعنی کار شهید حججی انجام دادن است ،روستا به روستا خانه به خانه گشتن و رفتن ،کار جهادی یعنی کاری که ته آن شهادت است اگر کسی شهادت را میخواهد باید کار جهادی انجام دهد .
وی تاکید داشت :نفس خود را کف میدان گذاشتن هنر و لیاقت می خواهد ،کار برای خداست به گفته شهید همت، کار برای خدا انجام می دهیم ،آنها مانند وزیر و رئیس منتظر دستورالعمل نیستند.
وی در پایان افزود: از‌ هر لحاظ که بررسی کنیم حضور بسیجیان در اردوهای جهادی یک خدمت ارزشمند به حساب می‌‌آید و برای این جهادگر بسیجی که اوقات فراغت خود را صرف کمک به محرومین کردند آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم مسئولین قدر این نیروهای انقلابی و فعال را بیش از بیش بدانند و به آنان در پیشبرد اهداف انقلابی شان که همانا خواست امام راحل و مقام معظم رهبری است کمک نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات