امام جمعه شهرستان فارسان حجاب و عفاف را جزء لاینفک هویت ملی هر ایرانی دانست.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۵۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان همایش عفاف و حجاب در مصلای امام حسین (علیه السلام) شهر فارسان برگزار شد.

امام جمعه شهر فارسان در این همایش با بیان اینکه حجاب و عفاف، هویت، فرهنگ و جزء مبانی اسلام است اظهار کرد: اولین مسئله که باید در موارد فرهنگی همانند حجاب موردتوجه قرار بگیرد، موضوع هویتی ملی، قومیتی، خانوادگی و حتی شخصیتی است.

حجت الاسلام و المسلمين ملک پور با تأکید بر اینکه سابقه حجاب در ایران به دوران بسیار قبل باز می‌گردد، عنوان کرد: عفاف و حجاب جزء لاینفک هویت ملی ایران و هر ایرانی است، لذا با توجه به اینکه حجاب از ریشه‌های فرهنگی و باورهای ملی مردمان این کهن دیار است، باید نسبت به حفظ و پاسداشت آن تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: امروز دشمن، حجاب زن ایرانی را هدف خود قرار داده است و با استفاده از امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی سعی در کم‌رنگ کردن این نماد ملی و مذهبی در کشور دارد در حالی که حجاب بیانگر وقار و افتخار یک زن و سند اطاعت از فرمانده هستی است، حجاب بوی خوش عفاف و پاکدامنی است، زن این موجود ظریف، مظهر جمال خلقت است و آنچه که اسلام درمورد زن می خواهد، شخصیت و گرانبها بودن است.

حجت الاسلام و المسلمين ملک پور در پایان خاطر نشان کرد: گران بهایی زن از منظر اسلام به این است که عفاف و پاکدامنی و حفظ حجاب را سرلوحه کار خود قرار دهد تا بنیان خانواده مستحکم شود و این امر از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک می کند و از جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت می گردد،بی تردید همه اذعان دارند که حجاب دافعه آسیب های اجتماعی و بسترساز رشد، ترقی و عزت بانوان در اجتماع است، و بر این نکته واقفند که رعایت حجاب موجب استحکام و پایداری کانون خانواده است.

ارسال نظرات