معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار است و پیگیری می‌کنیم تا اقساط وام دریافت شده ماه به ماه پرداخت شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۳۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اللهیار ترکمن در جمع خبرنگاران درباره واگذاری اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: اصلاً موضوع فروش اردوگاه مطرح نیست و ما اجازه نداریم ملک دولتی را بفروشیم.

وی افزود: در سال 95 به استناد تبصره 12 قانون بودجه، اوراق صکوک می‌توانست در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد که یکی از آنها اجاره به شرط تملیک بود و براین اساس وثیقه ملکی گذاشته و پولی دریافت می‌شد که بعد از سررسید، وثیقه ملکی عینا عودت  داده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ اردوگاه باهنر در قالب وثیقه در اختیار قرار گرفته است و 4 هزار میلیارد تومان در قالب اوراق صکوک به دست آوردیم که سازمان برنامه و بودجه مرتب اقساط آن را پرداخت می‌کند و وزارت آموزش‌وپرورش رصد می‌کند تا پرداخت‌ها به موقع و در سررسید خود انجام شود و پس از آن کل کشور خواهان آن است که اردوگاه شهید باهنر به آموزش‌وپرورش برگردد.

اللهیار با تاکید بر اینکه اجازه فروش ملک دولتی را نداریم، بیان کرد: اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار است و پیگیری می‌کنیم تا اقساط وام دریافت شده ماه به ماه پرداخت شود و اصلا اینگونه نیست که سه قسط آن پرداخت نشده باشد.

وی گفت: قانون بودجه اینگونه نبود که بتوانیم اردوگاه باهنر را مازاد اعلام کرده و بفروشیم هم‌اکنون وزارت علوم هم این کار را کرده و ملک دانشگاه کاشان را وثیقه  گذاشته و پولی را دریافت کرده است.

ارسال نظرات