خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتای همدان:

خانواده مهمترین حوزه‌ای که از شبکه اجتماعی تأثیر می‌پذیرد

رئیس پلیس فتای همدان با بیان اینکه نهاد خانواده، مهمترین حوزه‌ای است که از شبکه اجتماعی تأثیر می‌پذیرد، گفت: اگر در فضای مجازی اخلاقیات را حاکم نکنیم آسیب‌ها مانند فضای حقیقی است.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۳۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸

خانواده مهمترین حوزه‌ای که از شبکه اجتماعی تأثیر می‌پذیردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش در همایش عفاف و حجاب با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مهمترین حوزه‌ای که از شبکه اجتماعی تأثیر می‌پذیرد نهاد خانواده است.

وی در مورد تهاجم و تسلط فرهنگ بیگانه گفت: مسأله تهاجم ریشه در فضای مجازی دارد و به عنوان یک تهدید است که به ترویج اباحه‌گری که حرام خدا را تبدیل به مباح می‌کند، می‌پردازد.

رئیس پلیس فتای همدان با اشاره به ترویج جشن طلاق در شبکه‌های مجازی عنوان کرد: رواج ازدواج سفید نیز از دیگر موارد است که سایت بی بی سی فقط 43 مقاله که بسیار جامعه شناسانه و روانشناسانه است ارائه داده که در این نوع ازدواج خطبه عقد جاری نمی‌شود.

رئیس پلیس فتای همدان در ادامه افزود: ترویج اباحه‌گری عملی و تغییر سبک زندگی در شبکه‌های اجتماعی مجازی تهدیدی بر خط و زبان فارسی ما است که روی آن کار می‌کنند، عادی‌سازی اختلاط زن و مرد نامحرم به بهانه‌های مختلف از جمله انواع جشن‌ها، مهمان‌ها، سفر و ...، کمرنگ شدن فرهنگ حیا و حجاب، ایجاد انحراف، اگر ما در این راستا سواد رسانه‌ای نداشته باشیم، نمی‌توانیم خود را مهار کنیم.

وی با اشاره به تغییر سبک پوشش در جامعه و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی از طریق سلبریتی‌ها گفت: ما باید سلبریتی‌ها را هدایت کنیم که یکی از نمونه‌های آلودگی در جامعه ما هستند.

سرخوش خاطرنشان کرد: ترویج مواد مخدر و مشروبات الکلی که به وفور در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شود و تبلیغ آنها بدون توجه به مضرات آنها در این شبکه‌ها نیز از دیگر مواد قابل توجه است.

رئیس پلیس فتای همدان با اشاره به شبهه‌فکنی در امور اعتقادی، پرخاشگری و بی اخلاقی، رعایت نکردن ادب در معاشرت، تروییج مصرف گرایی، تغذیه و سبک آشپزی و تجمل‌گرایی که در اینستاگرام غوغا کرده است، بیان کرد: دشمنان در پی این هستند که همجنس‌بازی را رواج دهند و نهاد خانواده که مهمترین نهاد است در این زمینه آسیب می‌بیند.

وی در خصوص اینکه در فضای مجازی در مورد روابط انسانی و خانوادگی چه باید کنیم، عنوان کرد: باید در کنار قانون‌پذیری و قانون‌مداری خود و خانواده خود، عدم ارتقاء ابزار دیجیتال در صورت نبود اضطرار، توجه به همسر و فرزند در فضای حقیقی، تقویت حضور در شبکه‌های اجتماعی حقیقی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی، افزایش سواد رسانه‌ای و کاستن شکاف ایجاد شده بین خود و فرزندان؛ وقت کافی برای خانواده خود بگذاریم.

سرخوش با بیان اینکه مهمترین روش تربیت فرزند این است که بگذاریم برای ما تعریف کند، ابراز داشت: مشکل نسل ما این است که نمی‌توانیم با فرزندان خود صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در فضای مجازی اخلاقیات را حاکم نکنیم آسیب‌ها مانند فضای حقیقی است.

در پایان این مراسم از سه نفر از خواهران فعال در زمینه عفاف و حجاب در آموزشگاه‌ها تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار