رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور:
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از ظهر امروز در دومین نشست سراسری شورای هماهنگی روسا و نمایندگان حوزه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی مراکز، استان‎ها و واحدهای تابعه در باشگاه فرهنگیان تبریز بر لزوم تصویرسازی صحیح به گروه‌های مرجع توسط روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: الزاما تور رسانه‌ای با حضور خبرنگار و با هدف تولید محتوا صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۱۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مهدی قمصریان  اظهار کرد: ما موظف به تصویرسازی صحیح به گروه‌های مرجع هستیم و پیشنهاد می‌کنم در تورهای رسانه‌ای گروه‌های مرجع مثل اساتید دانشگاه، روحانیون و مدیران مسوول شرکت کنند.
وی افزود: در کنار هم بودن و تلفیق حوزه ریاست و روابط عمومی در سازمان برنامه و بودجه در کنار معایب خود محاسنی نیز دارد؛ معایب امر اصلاح شدنی اما تدریجی است؛ بنده هم بیشتر طرفدار اصلاح تدریجی هستم و به دنبال انقلاب نیستم.
قمصریان با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی جمع‌آوری اطلاعات است؛ چرا که این امر مقدمه اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود، افزود: روابط عمومی یک کار عمومی نیست بلکه حوزه‌ای کاملا تخصصی است.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین بر لزوم توجه به مخاطب‌پذیر بودن اخبار تولیدی توسط روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: اگر خبر به شکل کاربردی تهیه شود و حالت رپورتاژ نداشته باشد، قطعا رسانه‌ها بدون مطالبه هزینه آن را درج خواهند کرد.
وی در عین حال از پیگیری تهیه و تدوین نقشه راه روابط عمومی و اطلاع رسانی در سازمان مرکز خبر داد.
قمصریان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه باید برای آموزش چارچوب خاصی تعریف کنیم، افزود: یکسان‌سازی و استانداردسازی مقوله آموزش در روابط عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور اذعان داشت: لازم است برای اعتبارات روابط عمومی یک کار زیرساختی مهم و ماندگار کنیم تا اعتبارات روشنی برای پروژه‌های حداقل ملی و دارای ابعاد تاثیرگذار در زندگی مردم داشته باشیم.
وی حمایت از رسانه‌ها را هم ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: گاهی رسانه‌ها نیازمند محبت هستند و هویت دادن به رسانه و اعتباربخشی به آنها بهترین حمایت می‌تواند باشد.
قمصریان تصریح کرد: ما باید سازمان‌ها را ملزم به گزارش‌دهی عملکرد کنیم؛ چرا که حق مردم آگاهی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظرات