خبرهای داغ:
کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ، صلح و انقلاب» منتشر شد
کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب» با بررسی وقایع سال ۱۹۱۷ به عنوان نقطه عطفی در جنگ جهانی اول و تارخ قرن بیستم، توسط انتشارات آکسفورد منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۹۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب» به قلم «دیوید استیونسون»، استاد تاریخ روابط بین‌الملل دانشکده علوم سیاسی دانشگاه لندن منتشر شد. در مقدمه این کتاب آمده است: «زمستان ۱۹۱۷ از سخت‌ترین دوران‌های اروپا بود که به جنگ عمیقی در یک قاره منجر شد. با شروع ۱۹۱۷، جنگ جهانی اول بالا گرفت و جهان وارد یک هرج و مرج بی‌وقفه شد. ۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب به رخدادهای این سال در تاریخ، و پیامدهای جهانی متعاقب آن نگاهی انداخته است.»

بررسی وقایع ۱۰۰ سال پیش جهان از رهگذر سیاست

این کتاب به زعم ناشر اولین مطالعه بین‌المللی در مورد اتفاقات سال ۱۹۱۷ است که نقطه عطفی در تاریخ جنگ جهانی اول و انقلاب در دنیای جدید بود.

کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ، صلح و انقلاب» به بررسی چگونگی انتقال جنگ جهانی اول، ادامه آن و چگونگی شدت گرفتن آن می‌پردازد. نویسنده با کمک گرفتن از تصاویر و نقشه‌ها و با آمیختن تاریخ سیاسی و نظامی کشورهای درگیر به مسائل مربوطه می‌پردازد.

«دیوید استیونسون» مولف کتاب‌های تاریخ جنگ جهانی اول (انتشارات پنگوئن، ۲۰۰۴)،پشت به دیوار: پیروزی و دفاع در ۱۹۱۸ (انتشارات پنگوئن، ۲۰۱۱) و رقابت تسلیحانی در سیاست بینالمللی از قرون ۱۹ تا ۲۱ (انتشارات او یو پی، ۲۰۱۶) است.

کتاب جدید استیونسون، «۱۹۱۷؛ جنگ، صلح و انقلاب» را انتشارات دانشگاه آکسفورد در قالب ۴۳۰ صفحه منتشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها