فرمانده پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی:

وظیفه پلیس صیانت از حجاج بیت الله الحرام/ اعزام حجاج با 12پرواز

فرمانده پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگاه و وظیفه پلیس صانت و تکریم حجاج بیت الله الحرام است، اظهارداشت: برخی سخت گیری ها و دقت عمل در این راستا برای پیشگیری از برخی عواقب و مسائل در عربستان است.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۹۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

وظیفه پلیس صیانت از حجاج بیت الله الحرام/ اعزام حجاج با 12پرواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، الهوردی خضرلو از آمادگی پلیس برای اعزام چهارهزار و 291 زائر از فرودگاه شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: از این تعداد زائر 890 نفر از زائران استان اردبیل بوده و از طریق فرودگاه تبریز اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه زائران از 18 تا 24 مرداد به عربستان اعزام خواهند شد، افزود: زائران هر دو استان در قالب 12سورت پرواز اعزام خواهند شد که سه پرواز آن ها متعلق به استان اردبیل است.

خضرلو اضافه کرد:  ۵۱ درصد از زائران امسال را مردان و ۴۹درصد را بانوان تشکیل می‌دهندکه این تعداد زائران نیز نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش دارد.
 
 
وی از زائران خواست حداقل دو روز پیش از پرواز بار خود را به فرودگاه تحویل داده و از همراه داشتن اشیا و مواد ممنوعه جدا خودداری کنند که کشف مواد مخدر و قرص‌های ممنوعه به هر میزان، ممانعت از سفر حج را به همراه دارد.
 
خضرلو ادامه داد: در صورت کشف موادمخدر در ابتدا ویزا به مدت پنج سال باطل شده و چنانچه بار دوم نیز کشف شود، فرد حمل کننده به مدت ۱۵ سال از مسافرت‌های خارج کشور منع می‌شود.
 
خضرلو  همراه داشتن قر‌ص های فشارخون و بیماری‌های قلب مجاز خواند و گفت: حمل سرنگ ویژه تزریق انسولین برای بیماران دیابتی در داخل ساک نیز بلامانع است ولی از حمل وسایل تیز و برنده، انواع اسپری‌‌ها، انواع مواد اسیدی از قبیل ترشیجات، آبلیمو و... به داخل هواپیما خودداری کنند. 
وی با تاکید بر این‌که شربت شیرین بیان و خاکشیر شباهت بسیاری به موادمخدر دارند و زائران از حمل آن خودداری کنند، افزود: در فرودگاه عربستان تا ثابت شود که ماهیت شربت چیست، زمان زیادی می‌برد و زائر از حج تمتع خود بازمی‌ماند.
خضرلو لیست داروهای ممنوعه را شامل آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌، آمپول مرفین ۱۰ میلی، قرص متادون۵ و ۲۰ میلی، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی، آمپول ترامادول ۵۰ میلی، شربت اکسپکتورانت کدئین و قرص استامینوفن کدئین نام برد و تاکید کرد: درصورت کشف این داروها، پرونده ضایی تشکیل شده و از ادامه سفر جلوگیری می‌شود.
 
وی در رابطه با میزان پولی که زائران می‌توانند به همراه داشته باشند، گفت: ۲۵۰ درهم امارات، پنج میلیون تومان، پنج هزار یورو و ۲۰۰ دلار آمریکا از جمله مبالغی است که زائران می‌توانند با خود حمل کنند.
 
خضرلو در ادامه سخنان خود با بیان این‌که حج هرگز قابل تعطیل شدن نیست، گفت: رشد و آگاهی معرفت، گناه زدایی، افزایش ایمان، رشد اخلاقی، دوری از دنیا و مادیات، تقویت ایمان به امام و ولایت و... از جمله برکات معنوی حج است و حرف‌هایی که در رابطه با تعطیلی حج گفته می‌شود صرفا تبلیغات سوء است.
  فرمانده پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی افزود: روزانه چندین سفر به دیگر کشورهای اروپایی انجام می‌شود، چرا در این مورد بحث تعطیلی را مطرح نمی‌کنند؟ باید واقف باشیم که «حج» فرمان الهی است و هرگز قابل تعطیل شدن نیست.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار