اتحادیه چای سریلانکا به بانک مرکزی این کشور پیشنهاد داد بدهی ۲۵۰ میلیون دلاری نفت به ایران با صادرات چای پرداخت شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۷۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتحادیه چای سریلانکا به تازگی پیشنهادی را به بانک مرکزی این کشور مطرح کرده که بر اساس آن بدهی 250 میلیون دلاری شرکت نفتی این کشور به ایران با صادرات چای مستهلک شود. 

اتحادیه چای سریلانکا به دولت این کشور گفته است با اجرای این پیشنهاد هم بدهی این کشور پرداخت می‌شود و همین اینکه صادرات چای سریلانکا به ایران ادامه خواهد یافت. 

اتحادیه چای سریلانکا گفته است که این پیشنهاد بر اساس مقررات سازمان ملل متحد است و راه را برای ادامه صادرات به ایران باز می‌کند.

پیشنهاد اتحادیه چای سریلانکا در آستانه اقدامات وزارت امور خارجه این کشور برای پایبندی به مقررات شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر شده است. 

لوسیل ویجهواردنا رئیس اتحادیه چای سریلانکا گفته است در حالی که بر اساس تحریم‌های سازمان ملل متحد احتمالاً محدودیت‌هایی در مبادلات مالی با ایران پیش می‌آید اما اگر شرکت نفت این کشور بدهی نفتی خود به ایران را به این اتحادیه پرداخت کند تولیدکنندگان این اتحادیه هم چای به ایران صادر خواهند کرد.

وی گفت: مقامات اتحادیه با مسئولان بانک مرکزی این کشور این هفته ملاقات داشتند و قرار است گفت‌وگوهای بیشتری در هفته‌های آتی در این باره صورت گیرد.

آنها می‌خواهند به توافقی برسند که چگونه به مسائل و مشکلات تحریمی با ایران فائق آیند و کماکان صادرات چای به ایران را ادامه دهند.وی ابراز امیدواری کرد این توافق به زودی حاصل خواهد شد. 

بر اساس این گزارش این هفته وزیر امور خارجه سریلانکا مقررات منع مبادلات تجاری بر اساس تحریم‌های سازمان ملل متحد اعلام کرده و کمیته‌ای را برای اطمینان از پایبندی آنها به مقررات تحریم تشکیل داده‌اند.

بر اساس این گزارش ایران چهارمین کشور بزرگ خریدار نفت سریلانکا در سال 2016 بود که 33 هزار و 929 تن چای به ایران صادر کرد اما این رقم در سال 2017 به 27 هزار و 419 تن افت کرد.

به گزارش فارس، در حال حاضر سالانه صد هزار تن چای در کشور استفاده می‌شود که حدود 30 هزار تن آن در داخل تولید و 70 هزار تن آن وارد می‌شود.

ارسال نظرات