خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: به زودی با تحویل زمین در جاده قدیم قم - تهران و رفع معارضین به دنبال زدن کلنگ پروژه ساخت پایانه باری استان هستیم.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۵۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
پایانه بار در قم احداث می‌شود/عمر ناوگان باری قم ۲۳ سال است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل جمالی با اشاره به وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل در استان قم اظهار کرد: نوسازی ناوگان یک پروژه سراسری است که در استان قم همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود، در این پروژه به اندازه ۸۰ درصد قیمت کامیون و اتوبوس، تسهیلات برای نوسازی خودرو داده می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، خارج کردن خودرو‌های فرسوده از این ناوگان است، هم اکنون میانگین عمر ناوگان باری در استان قم، ۲۳ سال و میانگین عمر ناوگان سواری در این استان هشت سال است، همچنین ناوگان مینی بوسی در استان فرسوده است و طرح‌هایی برای نوسازی این ناوگان داریم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: این استان در گذشته یک پایانه باری داشت، اما این پایانه باری در دولت قبل در اختیار گمرک قرار گرفت و ما برای ساخت پایانه باری جدید در قم پیگیری‌های زیادی داشتیم.

جمالی با اشاره به وضعیت ساخت پایانه باری جدید در استان قم اظهار کرد: زمین‌هایی در سه نقطه استان از جمله جاده قدیم قم-تهران برای ساخت این پایانه پیشنهاد شده است، اما زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در جاده قدیم قم-تهران بهترین موقعیت را برای ساخت پایانه باری دارد، البته باید بخش خصوصی برای ساخت این پایانه مشارکت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به زودی با تحویل زمین در جاده قدیم قم-تهران و رفع معارضین به دنبال زدن کلنگ پروژه ساخت پایانه باری استان قم هستیم.
ارسال نظرات