کارشناس مذهبی حجاب زن را مصونیتی در برابر ناپاکی ها عنوان کرد و گفت: حجاب به زن، هویت می‌بخشد.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۴۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  استان چهارمحال و بختیاری ؛  به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب ، نشست های آموزشی حجاب و عفاف در پایگاه های بسیج خواهران سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان برگزار شد.

حجت الاسلام حبیبی دراین برنامه با بیان اینکه حجاب به زن یک هویت الهی می‌بخشد،  اظهار کرد: برخلاف تفکر و فرهنگی که از زن استفاده ابزاری و تجاری می‌نماید و او را کالای فروش تبلیغاتی خود می‌نماید اسلام برای زن هویت الهی و عرشی معرفی می‌نماید که در زندگی دنیایی خود وظیفه دارد در حفظ و صیانت از آن تمام همت خود را بگمارد .

وی خاطرنشان کرد: حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان است و مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن می باشد.

حجت الاسلام حبیبی یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه دانست و افزود: که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‎های بی‎بندوبار میان زن و مرد، هیجان‎ها و التهاب‎های جنسی را فزونی می‎بخشد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: غریزه‌ی جنسی، غریزه‎ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هرچه بیش‌تر اطاعت شود بیش‌تر سرکش می‎گردد؛ هم‌چون آتشی که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعله‎ورتر می‎گردد. بهترین شاهد بر این مطلب این است که در جهان غرب که با رواج بی‎حیایی و برهنگی، اطاعت از غریزه‌ی جنسی بیش‌تر شده است، هجوم مردم به این مسئله‌ نیز زیادتر شده و تیراژ مجلات و کتب با چنین عناوینی بالاتر رفته است.

حجت الاسلام حبیبی یکی از فواید مهم حجاب در بُعد اجتماعی را حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه دانست و گفت: بی‎حجابی و بدحجابی باعث کشاندن لذت‎های جنسی از محیط و کادر خانواده به اجتماع، و در نتیجه، تضعیف نیروی کار افراد جامعه می‎گردد که برخلاف نظام‎ها و کشورهای غربی، که میدان کار و فعالیت‎های اجتماعی را با لذت‎جویی‎های جنسی درهم می‎آمیزند، اسلام می‎خواهد با رعایت حجاب و پوشش، محیط اجتماع از این‎گونه لذت‎ها پاک شده، و این نیاز، فقط در کادر خانواده و با ازدواج مشروع انجام شود.

ارسال نظرات