راستگو: تلخ تر از این تبرجِ زننده و نازیبا، تساهل و تسامح متولیان امر نسبت به این پدیده ی شوم و خانمان سوز است.
کد خبر: ۹۰۳۸۲۸۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین راستگو در نشست روشنگری با موضوع سبک زندگی عفیفانه که به همت حوزه آیت الله الهیان و در مسجد طالش محله رامسر برگزار شد با تاکید بر تلاش غرب برای از بین بردن فرهنگ اسلامی ایرانی گفت: در دنیای غرب، مسیر فروپاشی نظام خانواده بخاطر انحطاط اخلاقی و دوری از معنویت، خیلی سریع طی شد در حالی که در جامعه ما به دلیل پایبندی به اصول و مبانی اسلامی، نظام خانواده ازشرائط مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: البته در روند تعالی معنوی جامعه با چالشها و مخاطرات متعددی مواجه هستیم و باید متولیان فرهنگ، اندیشه های مترقی اسلام را با رویکرد عفیفانه، با همه کارکردهای آن درجامعه نهادینه کنند.

سخنران این مراسم اضافه کرد: متاسفانه اکنون در جامعه ما، رفتارها و ناهنجاری هایی در حوزه های اجتماعی بروز و ظهور می کند که زیبنده ی جامعه اسلامی ما نیست.

این فعال فرهنگی با اظهار اینکه قبل از دین مبین اسلام، بانوان ایرانی با لباس هایی کاملا پوشیده درجامعه ظاهر می شدند ادامه داد: باید سوال کرد که چرا جامعه ما، با وجود ایدئولوژی پیشتاز اسلامی و پیشوایان و هادیان ایمانی، شاهد خودنمایی ظاهری غربی در برخی از خانم ها در انظار عمومی است؟

راستگو تصریح کرد: تلخ تر از این تبرجِ زننده و نازیبا، تساهل و تسامح متولیان امر نسبت به این پدیده ی شوم و خانمان سوز است.

️سخنران این مراسم با اشاره به اینکه زنان و دختران مومنه و عفیفه در جامعه ی ما کم نیستند گفت: بخاطر اهمیت و جایگاه عفت و پاکدامنی در اسلام، باید کمترین ناهنجاری رفتاری دراین حوزه نیز مورد بررسی و آسیب شناسی دقیق قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید ببینیم چه مخاطراتی متوجه ذائقه فکری و رفتاری افراد در جامعه اسلامی شده است که ظاهر بعضی از افراد جامعه ما نقطه ی مقابل چارچوب های اسلامی ایرانی شده است.

*حجت الاسلام راستگو با تاکید بر اینکه رسالت خواهران که مدیریت دانشگاه خانواده را بر عهده دارند، در فضای موجود بسیار سنگین است ابراز داشت: در حوزه ترویج اندیشه ی اسلامی نباید از مخالفت ها و کوته نظری ها هراس داشته باشیم که خودخواهی، یکی از دلایل هراس برخی از افراد است.

وی افزود: متدینین و انقلابیون باید با فکر درست و منطقی، اشکالات حوزه های اجتماعی را بدون تعارف بیان کنند و در حوزه ی امر به معروف پیش قدم باشند.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رامسر با بیان اینکه اکنون بزرگترین مجاهدت فرهنگی و اخلاقی بر دوش بانوان است اظهار داشت: رابرت مُرداک تئوریسین صهیونیست رسما اعلام می کند که راهبرد و سیاست بنیادین ما از بین بردن جایگاه رفیع مادر و به لجن کشاندن جایگاه زن در بین خانواده های ایرانی است که این نشانه ی حساسیت و اهمیت جایگاه زن در جامعه ی اسلامی است.

حجت الاسلام راستگو با ابراز اینکه غربی ها با تبلیغات متراکم و سهمگین رسانه ای و شبیخون فرهنگی، تا حدود زیادی در هجمه به خانواده های ایرانی موفق عمل کرده اند ادامه داد: اکنون در برخی موارد، خانواده ها نسبت به اصول اخلاقی و عاطفی بی تفاوت شده اند که این ضربه ی بزرگی به بنیان دانشگاهِ خانوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای هر دردی درمانیست، گفت: عمل به معارف شفابخش قرآن، تبعیت از سیره عملی اهل بیت پیغمبر (ع) و توجه ویژه به ثمرات ارزشمند عفاف و حجاب، از راه های برطرف کردن مشکل بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها