خبرهای داغ:
قبادیان گفت: قوانین و مقررات در بخش تولید و صنعت دست و پاگیر هستند و به طور مثال سهولت در امر کسب و کار در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۸۲۶۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش روز صنعت و معدن استان قزوین که با حضور زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان استانی در سالن جلسات صنعت، معدن و تجارت برگزار شد بیان کرد: بخش صنعت با انقلاب صنعتی شروع شد و در طول سالیان دراز و پس از تحولات عمده در دنیا، از سال ۲۰۱۴ انقلاب صنعتی چهارم آغاز شد.
وی گفت: استفاده از علم در اقتصاد، کشاورزی و خدمات از طریق بحث فناوری امکان پذیر است اما ما نمی توانیم از طریق مدیریت اقتصادی سنتی با دنیا رقابت کنیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در جامعه امروز ما، برخی چالش ها تبدیل به ابرچالش شده اند چون به صورت علمی با آنها برخورد نکرده ایم و سرمایه را فقط چیزی که خدادای است می دانیم.
قبادیان عنوان کرد: سه سرمایه امروز در دنیا وجود دارد که شامل سرمایه های خدادای، فیزیکی و انسانی است.
وی افزود: در سرمایه انسانی جزو سه کشور اول دنیا هستیم اما هنوز نتوانسته ایم از این نعمت بزرگ استفاده نماییم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: قوانین و مقررات در بخش تولید و صنعت دست و پاگیر هستند و به طور مثال سهولت در امر کسب و کار در کشور وجود ندارد.
قبادیان تصریح کرد: سود تسهیلات بالای ده درصد که به واحدهای تولیدی تعلق میگیرد، یعنی ورشکستگی که این امر موجب تضعیف تولید می شود.
وی اضافه کرد: انقلاب صنعتی که از سال ۲۰۱۴ بوجود آمده امروز برپایه فناوری پایه ریزی شده که بر روی کیفیت و قیمت کالا تاثیر مستقیم دارد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنسان کرد: از حدود دویست هزار بنگاه تولیدی که در کشور وجود دارد، فقط دوهزار واحد R&D می باشند و در همین راستا طرحی بنام توانمند سازی تولید و اشتغال پایدار راه اندازی شده که از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با تولیدات خارجی باشد.
قبادیان ادامه داد: در دانشگاهها ۸۰ هزار هیات و یک میلیون و دویست هزار فارغ التحصیل مقاطع ارشد و دکتری دارد که در دانشگاه فعال هستند در حالی که مشکلات زیادی در بخش تولید داریم و می توانیم از این پتانسیل در بخش تولید استفاده کنیم.
وی بیان کرد: اگر بتوانیم این توانمندسازی را اجرایی کنیم مطمئنا بخش خصوصی در حوزه تولید پیشرفت زیادی خواهد داشت. باید صنعت و دانشگاه باهم آشتی کنند تا تحول اساسی در بخش تولید کشور ایجاد شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها