خبرهای داغ:
"کارگاه دخترانه " در پایگاه بسیج آسیه سرخه با موضوع "سواد رسانه ای "برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۲۴۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، زهرا وطنی پور مربی حلقات صالحین سرخه در کارگاه دخترانه پایگاه حضرت آسیه(س) سرخه که با موضوع سواد رسانه ای برگزار شد، گفت: سواد رسانه ای برای کاهش آسیب های خانواده و جامعه بسیار لازم و ضروری است. اتفاقی که همیشه در رسانه می افتند صاحب رسانه می خواهد حرفش را القا کند و حرفش اثر گذار باشد. در رسانه های دیجیتال هم همین اتفاق افتاده است. متأسفانه امروز رسانه های ما در اختیار جبهه مقابل است. ما در سال های اخیر بسیار در تحریم بودیم و هستیم ولی در ابزار دیجیتالی به هیچ عنوان تحریم نبودیم و تمام درها برای ورود آنها به بازار داخلی کشور باز بوده است.

وی افزود:سواد رسانه ای نمی گوید قرنطینه، و نه اجازه آزادی مطلق می دهد. هوشمندانه نه منفعلانه و نه روحیه مهاجمانه استفاده کن. در بحث سواد رسانه ای سه نکته وجود دارد؛ اول مخاطب، دوم محتوا و سوم مزاحمت. در مطلب محتوا باید توجه داشت که، امام علی (ع) می فرماید: هرگز به دوستی با کسی که نشناخته ای رغبت نکن. چرا من باید با کسی که او را نشناخته ام ارتباط برقرار کنم. در فضای مجازی از مخاطب را شناختیم هم نباید هرارتباطی با او برقرار کنیم.

وطنی پور با اشاره به نکته دوم که محتوا است بیان داشت: خداوند می فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید. باید توجه داشت که آیا این محتوایی که مخاطب به شما ارائه می دهد قابل اعتماد است یا خیر. دشمن از هر راهی برای نفوذ در مردم و برای ریزترین کارهای ما نقشه می کشد.به اطلاعاتی که در شبکه های مجازی ارائه می شود بایستی بسیار بد بین بود چرا که رابرت مرداک اسرائیلی یکی از گردانندگان شبکه های مجازی گفته که خانواده های ایران را قورباغه پز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای کاهش مزاحمت ها در شبکه های مجازی بایستی چندین نکته مهم را رعایت کرد؛ یکی اینکه مطلقاً اطلاعات پروفایل خود را به هیچ وجه واقعی قرار ندهید و مطالب و عکس هایی از خود را در آن نگذارید که بعداً برعلیه شما استفاده شود.دیگر اینکه، آنچه که بصورت آنلاین بارگذاری می شود به صورت آنلاین و برخط باقی خواهد ماند.یعنی عکس و مطلبی نشرندهید که بعدها باعث خجالت و شرمساری شما شود.

مربی حلقات صالیح با اشاره به رعایت دیگر نکات، بیان داشت: مراقب افرادی که اجازه اشتراک در شبکه خصوصیتان را به آنها می دهید باشید. و از آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی به روز استفاده کنید و آنچه از طریق فضای مجازی نشان می دهد همه واقعیت نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها