به همت حوزه عصتیه ناحیه مرکزی یزد،کارگاه مهارت افزائی، ویژه دختران ۱۶ تا ۲۲ سال در پایگاه ولایت برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۶۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، در این کارگاه که علاوه بر دختران جوان؛ مادران تعدادی از آن‌ها نیز حضور داشتند کارشناس مسائل خانواده در مورد مهارت‌های مورد نیاز در زندگی مشترک صحبت کرد.
امینی گفت: آداب سخن گفتن را به فرزندانمان بیاموزیم و برای این کار به آن‌ها یاد بدهیم در خانه و با پدر و مادر با لحن ملایم صحبت کنند تا در زندگی مشترک هنر ملایم صحبت کردن و همچنینی هنر "چشم " گفتن را داشته باشند.
وی افزود: هنرهائی مانند آشپزی، خیاطی، با لحن خوب صحبت کردن را به فرزندانمان بیاموزیم. خدا در قرآن می‌فرماید:‌ای موسی وقتی می‌خواهی با فرعون صحبت کنی با او ملایم"قولا لینا" صحبت کن و برای تمرین ملایم صحبت کردن خانه پدر و مادر، بهترین مکان است البته به شرط اینکه مادران هم حوصله به خرج بدهند و با فرزندان ملایم و خوب برخورد کنند نه اینکه در برابر اولین سوال فرزندانشان با سر و صدا آن‌ها را از خود دور کنند.
امینی نصیحتی هم به مادران داشت و گفت: هرچه شما با صبر و حوصله بیشتری با فرندانتان برخود کنید آن‌ها هم یاد میگیرند تا همین گونه به فرزندان و همسران آینده خود برخورد کنند و به این ترتیب بسیاری از مشکلات خانواده‌ها برطرف می‌شوشد.
وی به توجه به جنگ نرم امروزه افزود: امروز دشمنان خانواده‌ها را هدف قرار داده اند و به این نتیجه رسیده اند که با متلاشی شدن خانواده‌ها، جامعه نیز از بین خواهد رفت. پس ما هم باید تلاش کنیم تا فرزندانمان را به بهترین نحو تربیت و تحویل جامعه دهیم، چون آن‌ها مادران فردای جامعه خواهند بود.
در پایان برنامه به مناسبت دهه کرامت هدایایی به رسم یادبود به دختران حلقه‌های پایگاه اهداء شد.
ارسال نظرات