امام جمعه اهل تشیع اسپکه گفت:با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماع است در معرض خطر قرار نمی گیرد.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۵۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، مراسم عفاف و حجاب با هدف زمینه‌های ایجاد گفتمان‌سازی و تقویت باور‌های عمل‌گرا در حفظ و صیانت از عفاف و حجاب، کاهش آسیب های اجتماعی و آسیب شناسی از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش ملی عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام کاظمی امام جمعه مسجد جامع اهل تشیع اسپکه در این مراسم با اشاره به این مطلب که مساله عفاف و حجاب و رفتار‌های خویشتن داری فقط به خانم‌ها اختصاص ندارد و نقش مردان در زندگی عفیفانه به مراتب موثرتر از زنان و وظیفه آنان در این زمینه سنگین‌تر است، گفت: همین دیدگاه باعث می‌شود تا موضوع عفاف در جامعه گسترش یابد و به حفظ و سلامت خانواده و سلامت نسل‌ها و تامین امنیت روانی آنان کمک کند.
 
وی افزود: جریان اقبال به عفاف در جوامع غربی به طور جدی مطرح است و زمینه استقبال از حجاب در بسیاری از کشور‌ها تجربه تلخ جوامع غربی است و این آگاهی بخشی وظیفه ماست که بیش از این خود را در معرض این تجربه تلخ قرار ندهیم.
 
کاظمی بیان کرد: اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و باور‌های دینی و احکام اخلاقی و فقهی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.
 
امام جمعه مسجد جامع اهل تشیع اسپکه ادامه داد: با رعایت حجاب و عفاف از طرف مردان و زنان جامعه از بسیاری از خطرات حفظ خواهد شد و مهمتر از همه این که با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی‌ترین نهاد اجتماع است در معرض خطر قرار نمی‌گیرد.
ارسال نظرات