معاون اجتماعی دانشگاه در حاشیه دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان:

معافیت 10 تا صد در صدی موسسات خیریه از مالیات

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سازمان های خیریه مردم نهاد می توانند با مساعدت سازمان امور مالیاتی از 10 تا صد در صد از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۴۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۸
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و در مانی زاهدان، مهندس احمد بامری معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: سازمان‌های مردم نهاد خیریه با مراجعه به موقع جهت تکمیل و تسلیم اظهار نامه مالیاتی می‌توانند از این معافیت بهره‌مند شوند.

وی همچنین در نشست هم اندیشی تدوین راهکار‌های معافیت مالیاتی موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه سلامت که در دفتر مدیر کل امور مالیاتی استان برگزار شد از همراهی و همکاری این اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت ترویج و تشویق فعالیت‌های خداپسندانه در زمینه حمایت از مبتلایان به بیماری‌های مختلف قدردانی کرد.

مهندس بامری گفت: برداشتن موانع و چالش‌هایی که منجر به محدود شدن توان مالی انجمن‌های خیریه می‌شود در واقع ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به رفع مشکلات مبتلایان بیماری‌های مزمن و صعب العلاج محسوب می‌شود.

مهندس امراء مدیر کل امور مالیاتی استان هم در این نشست با اشاره به اینکه قوانین امور مالیاتی کشور شرایط مناسبی را برای صرف بیشترین میزان هبه‌های مردمی در فعالیت‌های خیریه ایجاد کرده است گفت: تلاش می‌کنیم بیشترین میزان مساعدت صورت گیرد تا تمام توان مالی این سازمان‌ها جهت حمایت از بیماران صرف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از انجمن‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور عام المنفعه در زمینه خدمات سلامت و بیماری ها، اظهار نامه مالیاتی را به موقع تکمیل و تسلیم نکرده اند که این موضوع بر اساس قانون منجر به تعیین جریمه برای این آن‌ها شده است.

وی گفت: با مساعدت اداره کل امور مالیاتی، این دسته از سازمان‌ها نیز از معافیت بهره‌مند و یا جریمه آن‌ها بخشیده می‌شود.

وی از مسئولان انجمن‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه سلامت خواست تا اظهار نامه مالیاتی سال ۱۳۹۶ را تا پایان تیرماه تکمیل و به این اداره کل تحویل نمایند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار