دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران گفت: بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران 12 تا 14 شهریورماه سال جاری به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۳۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبدالحسین ناصری  اظهار کرد: این سمینار با همت دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود. همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) از این سمینار حمایت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این سمینار در محورهای الکتروشیمی تجزیه‌ای، اسپکتروسکوپی تجزیه‌ای، کروماتوگرافی و روش‌های جداسازی، کمومتریکس، نانوشیمی، شیمی تجزیه و محیط زیست، شیمی تجزیه و آنالیز ترکیبات دارویی و غذایی، شیمی تجزیه و مدیریت و آنالیز پسماندها، شیمی تجزیه و صنایع شیمیایی و آنالیز ترکیبات طبیعی برگزار می‌شود.
 
ناصری در خصوص اهداف برگزاری این سمینار، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه‌ی دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه‌ی شیمی تجزیه و کمک به حل مشکلات و معضلات کشوری اهداف برگزاری این سمینار است.
 
وی از حضور 30 استاد مدعو داخلی و مهمانان خارجی از کشورهای اسپانیا و استرالیا جهت سخنرانی در این کنفرانس خبر داد.
 
ناصری از ارسال 490 مقاله به دبیرخانه‌ی سمینار شیمی تجزیه ایران خبر داد و افزود: 120 داور از سراسر کشور این مقالات را داوری کردند که 470 مقاله پذیرفته شده است و در سه قالب سخنرانی، پوستر و PFP که ترکیبی از ارائه‌ی پوستر و سخنرانی کوتاه است، ارائه می‌شوند، همچنین مقالات برگزیده در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ خواهند شد.
 
وی در خصوص برنامه‌های جانبی این سمینار افزود: به مناسبت هفتادمین سالگرد دانشگاه تبریز، ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از فارغ التحصیلان مقطع دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تبریز برنامه‌ریزی شده و همچنین کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تجهیزات و مواد شیمیایی در طی روزهای برگزاری سمینار دایر هستند.
 
ناصری در پایان از تور تبریز گردی جهت آشنایی مهمانان با آثار و جاذبه های گردشگری تبریز خبر داد.
 
دوره‌های دوم و نهم این سمینار در سال‌های 1369 و 1378 در دانشگاه تبریز برگزار شده بود.
 
ارسال نظرات