خبرهای داغ:
رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان خبر داد

اهدای عضو 120 بیمار مرگ مغزی در استان همدان

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو 120 بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند در استان همدان طی سال های اخیر خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که در این مدت 500 بیمار مرگ مغزی وجود داشت.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۱۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

اهدای عضو 120 بیمار مرگ مغزی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید حمیدی در دومین همایش جشن نفس که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی با حضور کاروان  زیر سایه خورشید برگزار شد، به روند روبه رشد اهدای عضو بیمارن مرگ مغزی در استان اشاره و اظهار کرد: از سال 94 اهدای عضو بیماران مرگ مغزی روبه رشد بوده که بسیار ارزشمند است.

وی به اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه اشاره و عنوان کرد: امیدواریم با حمایت‌های مسئولین استان این امر نیکو تداوم و در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو 120 بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند در استان همدان طی سال های اخیر خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که در این مدت 500 بیمار مرگ مغزی وجود داشت.

وی با اشاره به دلایل عدم رضایت خانواده‌های بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو بیمار گفت: احساسات زودگذر، اعتقاد به معجزه و عدم اگاهی از  عمده دلایل عدم رضایت خانواده ها می باشد ضمن اینکه برخی اظهار می کنند اگر اعضای بیمار خود را اهدا کنیم اطرافیان ما را به فرزندفروشی یا فروش اعضا متهم می‌کنند.

حمیدی با بیان اینکه سالانه 5 هزار نفر به علت بروز حوادث دچار مرگ مغزی می‌شوند، اضافه کرد:  تاکنون 32 مورد اهدای عضو در استان همدان صورت گرفته که به سبب آن 60 بیمار نیازمند به عضو به زندگی دوباره بازگشته‌‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو در جامعه یادآور شد: چنانچه بتوانیم  رضایت نیمی از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در کشور برای اهدای عضو بیمار خود را کسب کنیم  هیچ بیماری در انتظار رسیدن عضو مورد نیاز جان خود را از دست نخواهد داد.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با تشریح اهداف برگزاری دومین همایش جشن نفس در همدان آن را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به ایثارگری خانواده اهدا عضو دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات نیکو و اثربخش باید مورد تجلیل قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات