خبرهای داغ:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در استان همدان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر دو پیوند کلیه و قرنیه در همدان انجام می‌شود و پیگیر احداث و راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان نیز هستیم.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۰۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عبادیان در دومین همایش جشن نفس که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی با حضور کاروان  زیر سایه خورشید برگزار شد با اشاره به اهمیت اهداء عضو اظهار داشت: اهدای عضو در جامعه کار بزرگ و خیری است که در رگ و پوست آن جامعه جریان دارد و با از خود گذشتگی خانواده‌های بیماران مرگ مغزی انسان به یاد دوران دفاع مقدس می‌افتاد.

وی در تشریح اهداف برگزاری مراسم به روند روبه رشد اهدای عضو در استان همدان طی چند سال اخیر اشاره و بیان کرد: با توجه به پیشرفت استان در زمینه اهدای عضو، در راستای ارج نهادین این این اقدام حسنه سال گذشته نخستین جشن نفس برای تقدیر از خانواده‌های اهدای عضو برگزار شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه گاها راضی کردن خانواه بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو بسیار سخت صورت می‌پذیرد، گفت: آنها در مدت زمان کوتاهی تصمیم بزرگی گرفته و ایثارگری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها با اقدام خداپسندانه اهدای عضو عزیزان خود جان دوباره به دیگران اعطا می‌کنند، اضافه کرد: این اقدام بسیار ارزشمند است که باید به آن ارج نهاد.

عبادیان با اشاره به افزایش چشمگیر اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در همدان عنوان کرد: در شرایط جدید به دنبال آمار و تعداد رضایت گرفته‌ها نمی‌رویم بلکه به دنبال این هستیم که چرا نتوانستیم از برخی رضایت بگیریم تا نواقص را بررسی و اقداماتی در این زمینه انجام ‌دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شده است، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌های اهدای عضو از روستاها هستند و این نشان از این دارد که فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در استان همدان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر دو پیوند کلیه و قرنیه در همدان انجام می‌شود و پیگیر احداث  و راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان نیز هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات