معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسوولان از پشت میز خود جدا شده و به دنبال حل مشکلات مردم باشند
کد خبر: ۹۰۳۸۰۶۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عیسی منصوری  امروز در کارگروه اشتغال لرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، ضمن ابراز هم‌افزایی خوب بین مسوولان لرستان، اظهار کرد: مسوولان و همچنین بانک‌های عامل لرستان در مقایسه با دیگر استان‌ها عملکرد خوبی در حوزه اشتغال داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه می‌توان ناامیدانه از مسائل مربوط به اشتغال صحبت کرد و یا می‌توان با مدیریت صحیح جوانب مختلف آن را بررسی و نسبت به حل موانع اقدام کرد.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن انتقاد از صحبت‌های منفی برخی کارشناسان در فضای مجازی نسبت به مسائل کشور بیان داشت: برخی مشکلات سیستمی است و برخی دیگر توسط خود مدیران ایجاد می‌شود، بایستی با هماهنگی مشکلات ایجاد شده توسط خودمان را حل نماییم.

منصوری کارگروه‌های اشتغال را فرصت خوبی جهت بیان مشکلات از سوی واحدهای تولیدی عنوان و تصریح کرد: این جلسات در استان‌ها بایستی به منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان و موانع بر سر راه پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی برگزار شود.

وی افزود: اولویت نخست وزارت تعاون رفع مشکلات اقتصادی بنگاه‌های فعال موجود است، توسعه واحدهای فعال و همچنین احیای بنگاه‌های نیمه فعال و بازسازی آن‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد در خصوص یک موضوع خاص ضعف در بروکراسی است، گفت: در ابتدای انجام هر طرحی جلسه تخصص برای آن موضوع برگزار می‌شود و تمامی مسائل و موانع در کارگروه عنوان می‌شود، اینکه پس از اجرا باز جلسات در خصوص آن موضوع مشخص برگزار می‌شود ضعف در بروکراسی را نشان می‌دهد.

منصوری حل مسائل مربوط به اشتغال را تنها در ارائه تسهیلات ندانست و افزود: گاهی مشکلات در حوزه بازاریابی محصول است و بنابراین بایستی با کار کارشناسی ابعاد مختلف یک موضوع همچون اشتغال را بررسی کرد.

وی ادامه داد: البته گاهی افراد به بهانه اجرای طرح اشتغال‌زا اقدام به دریافت تسهیلات با نرخ بهره پایین می‌نمایند اما همین گروه به جای ایجاد شغل، پول را در بانک‌ها قرار داده و سود آن را دریافت می‌کنند.

این مسوول بر ایجاد فضایی بازتر از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تاکید و بیان کرد: مسوولان از پشت میز خود جدا شده و به دنبال حل مشکلات مردم باشند، اگر فردی دارای طرح اشتغال‌زا است او را حمایت کرده و مشکلات بر سر راهش را مرتفع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات